مسئولان خراسان رضوی در قبال منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تعلل می کنند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
مسئولان خراسان رضوی نسبت به اجرای مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تعلل می‌کنند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: مسئولان استانی نسبت به اجرای مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار تعلل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی عصر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از سازمان مناطق آزاد کشور مجوزهای لازم را دریافت کرده است، اظهار داشت: این مجوز از سازمان مناطق آزاد به دولت و از دولت به مجلس  ارائه شده که با پیگیری‌های صورت گرفته مجلس نیز مصوبه‌ای قانون در زمینه ایجاد این منطقه صادر کرده که مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو مشکل مهم در حوزه اجرای این مصوبه وجود دارد، گفت: مهم‌ترین مشکل ما در این حوزه واگذاری زمین برای ایجاد این منطقه است که مسئولان استانی در این زمینه مقصر هستند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه مسئولان استانی در حوزه اجرای این مصوبه قانونی دولت تعلل می‌کنند، ادامه داد: این یک تخلف قانونی آشکار است و مسئولان باید نسبت به عدم واگذاری زمین در این زمینه پاسخگو باشند.

محسنی‌ثانی با تأکید بر اینکه اگر روند واگذاری زمین همچنان با تعلل مسئولان استانی متوقف بماند از طریق مراجع قانونی اقدام می‌کنیم، ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از طریق ریاست جمهوری پیگیری و از مسئولان دولتی در این زمینه سوال می‌‌شود.

وی با بیان اینکه دلیل خاصی برای اجرا نشدن این مصوبه دولت وجود ندارد، گفت: مسئولان باید نسبت به اجرا نشدن این مصوبه دولت پاسخگو باشند که چرا در برابر اجرای آن ایستادگی می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در پایان یادآور شد: مشکل دوم ما مسئله سرمایه‌گذاری است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که در صورت واگذاری زمین توسط مسئولان اجرایی استان این مشکل نیز حل می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آمادگی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما