نشست خبری محسنی ثانی از تکذیب شایعه سفیر شدن در کشورهای اروپایی تا تأیید رفتار ظریف در مذاکرات هسته ای

در این نشست که شماری از خبرنگاران و فعالان رسانه ای دیار سربداران در دفتر ارتباط مردمی نماینده دوره های هشتم و نهم شورای اسلامی گرد هم آمده بودند، سئوالات خود را از رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی پرسیده و پاسخ هایشان را دریافت کردند.

محسنی ثانی در این نشست گفت: اعتبارات خراسان رضوی همواره کمتر از نیازهای این استان بوده و از این بابت از دولت گله مندیم و اعتراض خود را نیز اعلام کرده ایم.

وی گفت: امسال باید 8/5 درصد از بودجه  کشور به خراسان رضوی اختصاص می یافت ، اما تنها 5/9 درصد بودجه برای این استان در نظر گرفته شده است که بسیار کمتر از نیازهای این خراسان رضوی است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن سپس به پروژه قطار سریع السیر مشهد – تهران اشاره کرد که ابتدا از سوی خراسان رضوی درخواست شد ولی ناگهان از مسیر تهران به سمت یک استان دیگر سر در آورد که اتفاقا استان برخورداری است و همه شهرستان های آن از راه های مناسب برخوردارند.

وی همچنین به تأخیر در  اجرای آزاد راه حرم تا حرم و همچنین نیمه کاره رها شدن این پروژه در قطعه هایی که قبلا نیمی از کار پیش رفته بود اشاره کرد و گفت: آزادراه حرم تا حرم در دوران دولت دهم در دو ناحیه گرمسار توسط رئیس جمهور وقت و در ناحیه زعفرانیه سبزوار توسط بنده و استاندار وقت خراسان رضوی کلنگ زنی شد و کار آن آغاز گردید، اما الان این آزادراه در ناحیه سبزوار متوقف شده و باز قرار است از جایی دیگر زخمی شود.

محسنی ثانی افزود:  این در حالی است که همه این پروژه ها از سوی خراسان رضوی با توجه به حجم سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر مسافر  این استان درخواست شده بود، اما حالا یا از جایی دیگر سر در می آورد و یا متوقف و کند می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار بود طرح سئوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر را مطرح کنیم، اما قرار گذاشتیم ابتدا فرصتی بدهیم و از رئیس جمهور و از آخوندی وزیر  راه و شهرسازی در این زمینه توضیح بخواهیم و سپس اگر به نتیجه مطلوب نرسیدیم، سئوال و استیضاح را انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سپس به سئوالات خبرنگاران درباره برخی مسائل کشور در عرصه بین المللی از جمله پیاده روی ظریف با کری وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه مذاکرات هسته ای پاسخ داد و گفت: به همان دلیلی که تا به حال به تیم مذاکره کننده اعتماد کرده ایم و آن ها را برای مذاکره به ژنو فرستاده ایم، و به اقدامات و رفتارهای وزیر خارجه مان هم اعتماد می کنیم و آن ها را در راستای رفتارهای دیپلماتیک رایج در سطح بین الملل ارزیابی می کنیم.

وی گفت: در روابط دیپلماتیک تمام این گونه رفتارها پیش بینی شده است و معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

نماینده سبزوار البته تصریح کرد: آمریکا به دو دلیل به دنبال چنین روابطی با ایران است دلیل اول اینکه چون ایران در منطقه به قدرت بزرگی تبدیل شده  است، به همسایگان ایران و سایر کشورهای خاورمیانه بگوید، ایران هم به سمت آمریکا متمایل شده و روابط این دو کشور با هم نزدیک شده است و دلیل دوم اینکه آمریکا واقعا به ارتباط داشتن با ایران نیازمند است.

وی سپس تبیین کرد: ایران در حال حاضر در مسائل کشورهای منطقه تأثیرگذار است و آمریکا هر تصمیمی که بخواهد برای خاورمیانه بگیرد باید طبق نظر ایران باشد در غیر این صورت به شکست منجر می شود. از همین رو آمریکا نیاز زیادی برای برقراری روابط صمیمانه تر با ایران احساس می کند.

رئیس کمیته امینت مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از این نشست، به مشابهت های موقعیت کنونی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه هم مانند ایران با تحریم های اروپا و آمریکا مواجه شده و لذا این ویژگی مشترک می تواند دو کشور ایران و روسیه را به عنوان دو همسایه به یکیدگر نزدیک تر کند و همکاری های متقابلی بینشان ایجاد نماید.

وی درباره لزوم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی در کشور گفت: یقیناً بروکراسی های اداری، عدم شایستگی در انتخاب افراد برای بعضی پست ها، سیستم معیوب بانکی، اجرا نشدن صحیح برنامه اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی برخی از دلایل بروز فسادهای مالی در کشور است که فساد از جانب هر فرد و گروهی که صورت بگیرد باید برخورد قاطعانه ای با آن انجام شود .

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، در بخش دیگری از این جلسه به مقایسه ای بین رکود و تورم کشور در ۵ دولت اخیر ایران پرداخت و گفت: در دولت هفتم و هشتم در زمان محمد خاتمی، درآمدمان به ۲۶۲ میلیارد دلار رسید، اما در دوران دولت های نهم و دهم که محمود احمدی نژاد بر سر کار بود، در ۶ سال ابتدایی آن شاهد افزایش قیمت جهانی نفت بودیم که در عین حال تحریم ها هم خیلی سنگین نبود و درآمد کشور توانست به ۸۳۳ میلیارد دلار افزایش یافت اما در این مدت برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیحی صورت نگرفت و در صنعت کشور رکود  ایجاد شد و از طرفی تورم هم افزایش یافت.

وی سپس گفت: در مدت سپری شده از عمر دولت یازدهم، با توجه به تحریم های سنگین و نیز کاهش قیمت نفت که به کاهش درآمدهای کشور منجر شده، بازهم به نظر می رسد اقدامات خوبی صورت گرفته و گام های موثری برداشته شده است.

محسنی ثانی در این جلسه در پاسخ به یکی از خبرنگاران که از وی درباره شایعه سفیرشدنش در یکی از کشورهای اروپایی بعد از پایان نمایندگیش درمجلس نهم سئوال پرسید، این گونه شایعات را قویا رد کرد و گفت بنده هم چیزهایی شنیده ام اما صحت ندارد و برای کسانی که اینگونه شایعات را می سازند، دعا می کنم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که ترکیب مجلس دهم بیشتر متعلق به کدام جناح سیاسی کشور خواهد بود گفت: در جریان اصولگرایی در حال حاضر سلایق مختلفی ایجاد شده و چندین جریان به وجود آمده است که احتمالا در آینده نزدیک جریان اصول گرایی معتدلی که بر اصول عقلانیت و منطق مبتنی است، قدرت خواهد گرفت و در مجلس دهم هم احتمالا این دسته از اصولگرایان معتدل اکثریت را در اختیار خواهند گرفت.

وی سپس درباره برخی مسائل منطقه ای سبزوار نظیر جذب اعتبارات مورد نیاز کنگره بین المللی سربداران، افزایش طول باند فرودگاه بین المللی سبزوار، منطقه ویژه اقتصادی، راه آهن و فرهنگسرای بزرگ امام رضا نیز توضیحاتی داد که این بخش از سخنان محسنی ثانی در مطالب بعدی همین وبسایت، به تدریج منتشر خواهد شد.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

 

گزارش تصویری (کلیک کنید)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بودجه خراسان رضوی همواره کمتر از نیازهایش بوده است

نظرت را بنویس
comments

نشست کارت هديه هاي 50 هزار توماني
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما