توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری:

میدان اسرار سبزوار در آستانه نکوداشت استاد ماستیانی مرمت می شود

مدیر اجرای نکوداشت استاد حسین ماستیانی گفت: المان های باب الحوایج در ميدان اسرار سبزوار توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، مرمت شده و رسماً رونمایی می گردد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، رضاشجاع مقدم در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار این مجله افزود: میدان اسرارسبزوار چندسالی است که با هنر استاد حسین ماستیانی میزبان تعدادی از المان های عاشورایی شده است.

وی افزود: میدان اسرار در قسمتی از شهر سبزوار واقع شده است که در ایام عزاداری های محرم و صفر و دیگر مناسبت هایی که دسته جات مذهبی در سطح شهر به حرکت در می آیند، اکثر هیئت ها از مسیر این میدان عبور می کنند. به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا میدان اسرار مرکز ثقل عبور و مرور دسته جات عزاداری است.

مدیر اجرایی نکوداشت استاد حسین ماستیانی تصریح کرد: به واسطه همین موقعیت مکانی میدان اسرار چندسال قبل توسط حسین ماستیانی و با همکاری هنرمند گرامی محمود حیطه شکل و شمایلی مذهبی به خود گرفت و المان هایی نظیر سقاخانه ، کوزه و ... در آن تعبیه شد.

شجاع  مقدم افزود: میدان اسرار متأسفانه در اکثر ایام سال به محل استقرار افراد متفرقه و برخی دستفروشان تبدیل شده و برخی المان های این میدان دچار آسیب دیدگی شده  و وجهه فرهنگی و مذهبی آن نیز رعایت نشده است.

وی افزود: در جلساتی که برگزار کرده ایم، مهندس بیدی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار متعهد شده است، با همکاری محمود حیطه میدان اسرار را تا اوایل اسفند  ماه آماده سازی کند تا بتوانیم در آستانه نکوداشت استاد ماستیانی آن را طی مراسمی رونمایی کنیم.

این فعال فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار، سپس ابراز امیدواری کرد، تدابیری اندیشیده شود تا میدان باب الحوایج که با صرف هزینه شهرداری و زحمت هنرمندان سبزواری، مرمت می شود دیگر به محل تجمعات غیرضروری و متفرقه مردم در طول سال تبدیل نشود تا هم آسیب کمتری به المان های آن وارد آید و هم وجهه آن حفظ شود.

زمان برگزاری نکوداشت استاد حسین ماستیانی، فعلا 4 اسفندماه آینده در نظر گرفته شده است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

عکس یادگاری کنار تندیس 7 پیکر سربداران اثر استاد حسین ماستیانی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما