پیام محمدرضا محسنی ثانی به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو


نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین ، جغتای ، خوشاب در مجلس شورای اسلامی درپیامی به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو ، این روز را به جامعه بزرگ دانشگاهی ایران و به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان شهرستان های حوزه انتخابیه خود تبریک گفت.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، متن کامل این پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن شانزده آذر ماه که به مناسبت شهادت تعدادی از دانشجویان غیور کشورمان در مبارزه با استبدادگران زمان ، همه ساله به عنوان روز دانشجو نامگذاری و مزین شده است، را به تمامی  دانشجویان و دانش پژوهان ودانشگاهیان ، این قشر فرهیخته وحاضر در همه صحنه های انقلاب و نظام مقدس اسلامی ، صمیمانه تبریک عرض می کنم و یاد شهدای گرانقدر دانشجو را ، چه آنان که دردوران قبل از انقلاب در راستای استعمار ستیزی و مبارزه با استبداد داخلی به شهادت رسیده اند و چه آن دسته از دانشجویان که در دوران پس از پیروزی انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی و سایر عرصه های دفاع از ارزش های ایران ونظام مقدس اسلامی در مقابل فتنه گران وبدخواهان و ضد انقلاب ایستادند و به فیض شهادت نائل شدند ، گرامی می دارم.
روز دانشجو به عنوان نمادی از حرکت ضد استبدادی و استعماری واستثماری درتاریخ مبارزات نظام مقدس ما می درخشد و امروز دانشگاهیان و دانشجویان ما در سنگر جهاد علمی توانسته اند با تکیه بر نبوغ و استعداد و خلاقیت و بضاعت برخاسته از ایمان ، اعتقاد و خودباوریشان ، جایگاه ایران اسلامی در سند چشم انداز ۱۴۰۰ را در سال ۱۳۹۱ تحقق بخشند.
اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب که الحمدالله در این چند سال مزّیت ویژه ای را از نظر توسعه همه جانبه کمی و کیفی دانشگاه ها تجربه کرده اند ، مجدداً به همه دانشگاهیان و دانشجویان به ویژه حدود ۲۸ هزار دانشجوی شهرستان سبزوار و دانشجویان دانشگاه های شهرستان های جوین ، جغتای و داورزن تبریک گفته و عزت و سرافرازی وپرچمداری همه این عزیزان را در همه صحنه ها تحت لوای اسلام و ولایت خواهانم.
                                                                  محمد رضا محسنی ثانی
                                                         نماینده مردم شهرستان های سبزوار
                                                جوین ، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی

 

منبع : وبسایت محمدرضا محسنی ثانی

گفتنی است شهر سبزوار در دهه های گذشته به یکی از اصلی ترین قطب های دانشگاهی شرق کشور تبدیل شده است. به طوری که در این منطقه بعد از مشهد مقدس ، شهر سبزوار نخستین مرکز علمی و دانشگاهی محسوب می شود.
تعداد دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه های سبزوار مشغول به تحصیل هستند طبق برخی آمارها بالغ بر 28هزارنفر می باشد.
سبزوار در طول تاریخ نیز همواره یکی از شهرهای مرکز علم و تجمع علما از سرتاسر کشور بوده است.
در حال حاضر در منطقه غرب خراسان رضوی به جز سبزوار خوشبختانه در سالهای اخیر مناطق دیگری نظیر جوین ، جغتای و داورزن نیز از امکانات دانشگاهی ، برخوردار شده اند.وطبق اطلاعات مجله اینترنتی اسرارنامه قرار است شهرهای سلطان آباد وششتمد نیز به تأسیس دانشگاه بپردازند.
تعدادی از دانشگاه های موجود در سبزوار عبارتند از : دانشگاه حکیم سبزواری با دانشکده های علوم پایه ، ادبیات وعلوم انسانی ، فنی و مهندسی ، نفت و پتروشیمی ، تربیت بدنی ، ریاضیات و علوم کامپیوتر ، جغرافیا وعلوم زیستی ، معماری وشهرسازی ، الهیات ومعارف اسلامی ، برق و کامپیوتر، دانشگاه علوم پزشکی با دانشکده های پزشکی ، پرستاری و مامایی ، بهداشت و پیراپزشکی ، دانشکده دولتی علوم قرآنی ، دانشکده فنی امام خمینی ویژه پسران ، دانشکده فنی بقیه الله ویژه دختران ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه آزاد واحدسما و چندین دانشکده غیرانتفاعی و مرکز جامع علمی کاربردی  ...
مجله اینترنتی اسرارنامه امیدوار است روز 16 آذر بر تمامی دانشجویان دانشگاه های کشور و به ویژه دانشگاه های خراسان و سبزوار مبارک باشد.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
سبزوار اولین و بزرگترین قطب دانشگاهی شمال شرق کشور ، پس از مشهد مقدس
نظرت را بنویس
comments

حبیب

دکتر جان باز نزدیک 16 اذره به فکر پیام جدید باش پیام قبلیت که این قدر دامنه دار شد.ببینیم تو جدیده چی کار می کنی؟

حالا بنده خدا یک پیام معمولی داده ها ببین چه قدر نظر و حاشیه براش درست شده. خوشم میاد این نشون میده شخصیت موثری داره همین که یک گروه هوادار دو اتیشه هستن و یک گروه مخالف یعنی موثربودن یک شخصیت در جامعه سبزوار از این نماینده ها کم داشته تا حالا

شیرین

آقای دکتر بابت راه اندازی دانشگاه فن آوری های نوین در سبزوار از شما واقعا متشکرم.بنده یکی از اقوامم در انجا مشغول به کار شده و یکی دیگر از اقوام مشغول به تحصیل.از خدای مهربان توفیق خدمت بیشتر را برای شما و اقای دکتر حدادنیا و همه خدمتگزارانمردم خواستارم.

هرچند پیام به لحاظ محتوایی تقریبا تکراری بود اما از اینکه دکتر همیشه این ادب را به جای می آورند ومناسبت ها به ویژه مناسبت های مهم ملی و مذهبی را یادشان می ماند و تبریک می گویند واقعا تشکر می کنم. اقای محسنی واقعا پرستیز لازم برای نمایندگی مجلس یا سایر فعالیت های سیاسی و اجرایی رده بالا را دارد.

مرادی

نظر من کجاست؟چرا تایید نکردید؟

مرادی

آقای محسنی اینقدر که شما در زمینه دانشگاهی موفق عمل کردید و توسعه زیادی به دانشگاه های منطقه دادید چرا در زمینه صنعتی آنطور که باید و شاید اقدام موثری برای شهرتان انجام نمی دهید و صنایع مادر را راه اندازی نمی کنید؟مگرسبزوار از بعی شهرهای اطراف مثلا نیشابور چه کم دارد که فاصله صنعتیش اینقدر زیاد است؟

حسین و محمدرضا برغمدی

آقای محسنی عزیز و بزرگوار در امور مربوط به توسعه سبزوار به ویزه توسعه دانشگاه های این شهر با قدرت پیش بروید و هرچا لازم بود روی حمایت و اتحاد مردم نیز حساب باز کنید. سبزوار از سالها عقب ماندگی خسته شده و اینک با ورود مدیرانی ملی و خوش سابقه نظیر شما امیدوار است که آینده ای بهتر نصیب این شهر شود.ضمنا از راه ا ندازی دانشگاه جدید تکنولوزی حضرت زینب در سبزوار از شما متشکریم و از همه کسانی که برای اینگونه امور زحمت می کشند هم تشکر می کنیم.خدا پشت و پناهتان باشد حسین و محمدرضا برغمدی

محمدعلی

درود فراوان به نماینده عزیز شهرمان جناب آقای دکتر محسنی.آقای دکتر تدبیر و کاردانی شما بر کسی پوشیده نیست. ولی شما را به خدا زودتر کاری بکنید. این همه جوان دانشجو در این شهر داریم همه بعد از فاغر التحصیلی دنبال کار هستند.اما مشکل بیکاری واقعا در سبزوار بیداد می کند. شما را به خدا شما که از هر نظر می توانید کاری بکنید و امیدی به قلب مردم به ویزه جوانان جویای کار این شهر بدهید.

سیما شمس

جناب نماینده مجلس بهتر بود به جای پیام دادن و شعارهای قشنگ قشنگ سر دادن ، یک کم در میدان عمل به فکر دانشجوهای بدبخت و فلک زده مملکت بودید . دانشجوهای ایران هرچند به لحاظ کمی زیاد شدن اما به لحاظ کیفیت دارن روز به روز تحلیل میرن. نصف تقصیرام به گردن شما قانونگذاران ارجمنده که به جای پیامای قلمبه صلمبه نمی رید دوتا قانون به نفع بهبود اوضاع علمی و پزوهشی دانشگاه ها بگذارید.واقعا که !!!

چند مدتی بود این محسنی رو ول کرده بودی باز چسبیدی بهش؟؟؟

برقبانی

سلام دوست عزيز و بزرگوار اميدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعاي خيرتون محروم نکنيد. اميدوارم شهدا هميشه کمکتون کنند. با مطلبي با عنوان (عمامه طلبه ها نشانه چيست؟) و (گزارش تصويري مراحل ساخت ضريح مطهر امام حسين (ع) را از ابتدا تا انتها) منتظر حضور و نظر گرمتون هستم. اللهم عجل لوليک الفرج ايشالله شهيد شي شهادت بنده ي حقير التماس دعا

مطمئنا این سایت هیچ رابطه ای با نماینده ای خاص یا مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ندارد خیالمان راحت شد!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما