نگاهی به

تابلو نقاشی از مکتب درس حکیم سبزواری اثر هنرمند حسین خیرآبادی

حسین خیرآبادی یکی از هنرمندان نقاش و پیکرتراش سبزواری است که تا کنون فعالیت های هنری متعددی در شهر دیرینه های پایدار و دیگر مناطق کشور انجام داده و موفق به کسب برخی افتخارات نیز در سطح ملی و محلی شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، یکی از آثار ماندگار این هنرمند، خلق یک تابلوی نقاشی است که در آن حکیم حاج ملاهادی سبزواری را در حالی به تصویر کشیده است که در گوشه ای از منزل و یا مکتب درس خود نشسته و در اطرافش چند کتاب و چند وسیله ساده زندگی آن عارف فرزانه مشاهده می شود.

گفتنی است یکی از راه های معرفی و شناخت هرچه بیشتر رویدادهای تاریخی، اماکن زیبای گردشگری و معماری، مشاهیر علمی، فرهنگی و سیاسی در هر شهر و کشوری، این است  که مورد توجه هنرمندان آن جامعه قرار گیرند و آثاری در ارتباط با آن سوژه ها خلق شود که به معرفی بیشترشان در گستره محلی، ملی و جهانی منجر گردد..

سبزوار از این بابت، با وجود توانمندی های بسیار ارزشمند فرهنگی ، علمی و هنری که متأسفانه اکثراً مهجور و ناشناخته باقی مانده اند، بسیار نیازمند آن است که هنرمندان این شهر با خلق آثار هنری جدید و فاخر خود در زمینه های مختلف موسیقی، نقاشی، پیکرتراشی، تئاتر، داستان، شعر، فیلم و ... پیرامون شخصیت ها و یا رویدادها و اماکن تاریخی و فرهنگی دیار سربداران به معرفی این پتانسیل ها در سطح محلی، ملی و بین المللی بپردازند.

از این رو اقداماتی نظیر خلق تابلو نقاشی حکیم سبزواری توسط هنرمند حسین خیرآبادی مسئول آموزشگاه نقاشی کمال الملک سبزوار، مجسمه حکیم سبزواری و تندیس هفت پیکر سربداران اثر استاد حسین ماستیانی و یا موسیقی تخصصی گروه داروگ برای بزرگداشت ابوالفضل بیهقی به سرپرستی حمیدرضا سیدنیا، دارای اهمیت دو چندانی هستند که می طلبد به صورت ویژه ای مورد توجه و  تقدیر از سوی مسئولان فرهنگی دیار سربداران قرار گیرند.

در ادامه تصویرتابلو نقاشی حسین خیرآبادی از حکیم سبزواری که حدود 21 سال از عمر این اثر هنری می گذرد و در محل آرامگاه آن دانشمند فرزانه نصب شده است، را مشاهده خواهید کرد.

شایان ذکر است این تابلو به مناسبت برگزاری کنگره بین المللی دویستمین سال تولد حکیم حاج ملاهادی سبزواری در سال 1372 طراحی شده است:

تابلو نقاشی حکیم سبزواری اثر هنرمند حسین خیرآبادی

گفتنی است نام و معرفی حسین خیرآبادی در فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال تهیه می باشد، درج شده است. شما گرامیان می توانید برای آشنایی بیشتر با این هنرمند هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

فهرست هنرمندان سبزوار بزرگ

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آیت الله سید رضی شیرازی: بدون منظومه حکیم سبزواری، فلسفه اسلامی ناقص بود

نظرت را بنویس
comments

مهدی حسین پور

با سلام و قدردانی از استاد حسین خیرآبادی عزیز پیروز باشید و سربلند ـ ششتمد ، مهدی حسین پور

رضا...

ایول به استاد و ششتمدیهای با محبت
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما