استاندار خراسان رضوی: راه آهن سبزوار تا سال آینده ریل گذاری می شود

استاندار خراسان رضوی:
راه‌آهن سبزوار در سال آینده آماده ریل‌گذاری می‌شود

استاندار خراسان رضوی از آماده‌سازی راه‌آهن سبزوار برای ریل‌گذاری در سال آینده خبر داد.

علیرضا رشیدیان در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: از 42 کیلومتر پروژه خط آهن سبزوار در حدود 20 کیلومتر آن امسال زیرسازی و آماده ریل‌گذاری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: 22 کیلومتر دیگر این پروژه نیز در سال آینده و با تامین اعتبارات مورد نیاز آماده برای ریل‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های زیادی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه صورت گرفته است، تصریح کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری و نمایندگان مجلس اعتبارات لازم برای پرداخت دیون و بدهکاری پیمانکار تامین شده و خوشبختانه کارگاه پروژه نیز تجهیز و در حال کار است.

رشیدیان با بیان اینکه ساخت این راه آهن در توسعه ظرفیت اقتصادی و صادرات شهرستان خوشاب و سبزوار تاثیر به‌سزایی دارد، ادامه داد: یکی از مسائلی که ما به شدت دنبال می‌کنیم اجرایی شدن بند «ق» تبصره 3 قانون است که براساس آن دنبال هستیم تا ترافیک جاده‌ای را کاهش و به شبکه ریلی منتقل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی در توسعه اقتصادی استان و شهرستان‌های بهره‌مند از این شبکه موثر است، عنوان کرد: شهرستان‌های خوشاب و سبزوار می‌توانند از این ظرفیت در راستای صادرات محصولات خود به کشورهای آسیای میانه بهره ببرند.

وی با اشاره به ایجاد خط آهن در مجاورت کارخانه فولاد سبزوار ادامه داد: در حال حاضر پیگیر ایجاد خط آهن در محدوده شرکت فولاد سبزوار هستیم که با استقرار این خط آهن زمینه برای صادارت محصولات این کارخانه فراهم می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments

مفتح

نابرده رنج گنج میسر نمی شود تحقق این پروژه ان شاا... در سال آینده برای ما سبزواریها و تمام کسانی که در این خصوص آسایش زندگی خود را گذاشتند بسیار شیرین است ما سبزواریها نشان دادیم که کاری نشد ندارد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما