طرح «نجات درختان» در سبزوار اجرایی می شود

حسین بیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار اظهار داشت: طرح نجات درختان طی دو مرحله تجهیز سیستم آبیاری قطره‌ای به طول 12 کیلومتر در سطح خیابان‌های شهر و پلاک کوبی و صدور شناسنامه درختان با هدف شناسایی، حفظ و پاسداشت و رعایت مراتب حقوقی درختان در حال اجرا است.

بیدی با بیان اینکه به مناسبت هفته منابع طبیعی هر روز شاهد اجرای برنامه‌های مطنوع از طرف این سازمان هستیم افزود: طرح پلاک کوبی درختان با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت آموزش و پرورش سبزوار توسط دانش آموزان به مرحله اجرا در آمده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سبزوار تصریح کرد: در مرحله نخست اجرای این پروژه بالغ بر 5000 اصله درخت پلاک کوبی می‌شوند.

وی همچنین از نورپردازی میادین و آیلندهای سطح شهر تا پایان اسفند ماه امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: سبزوار با نور و گل به استقبال بهار می‌رود.

بیدی جانمایی باکس‌های گل در سطح شهر، زیباسازی میدان‌های قدیمی شهر، اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب طرح نشاط اجتماعی در پارک‌های شهر، سیاه پوش نمودن میادین و آیلندها به مناسبت دهه دوم فاطمیه (س) و برگزاری مسابقات ورزشی در ایام نوروز در محله‌ها و پارک‌های مختلف سطح شهر سبزوار را از دیگر برنامه های این سازمان در این ایام یاد کرد.

بیدی آراستگی، شادابی محیط، طراوت و تازگی درختان، پر گل بودن بوته‌ها، عاری بودن سطح از علف‌های هرز و ... را بخشی از شاخص‌های یک فضای سبز مناسب دانست و تصریح کرد: متاسفانه در دوران اخیر در کشور ما، گیاهان مورد بی مهری بسیار قرار گرفته‌اند.

وی بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم در مورد فضای سبز و آشنایی با خواص گیاهان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: اهمیت دادن به نقش فضای سبز در زندگی انسان‌ها و ایجاد علاقه بیشتر به درخت، گل و چمن در وجود هر کس امری بسیار مهم است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار افزود: هدف اصلی این سازمان در طراحی و قوام فضای سبز، دستیابی آثار اجتماعی و روانی آنها در هرچه نزدیک‌تر کردن انسان و طبیعت به یکدیگر است.


منبع : خبرگذاری تسنیم

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما