شهردار سبزوار: تحقق یک چهارم بودجه شهرداری از محل درآمدهای حاصله از سرمایه گذاری

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی با برنامه ریزی مناسب زمینه جذب گردشگر و زائر را در این شهرستان فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، احمد برادران در نشست شورای اداری سبزوار افزود: باید با خدمات دهی مناسب زمینه ماندگاری بیشتر مسافران و زائران را در سبزوار فراهم کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از توانمندی های گردشگری و تاریخی سبزوار اظهار کرد: ایام نوروز فرصت مغتنمی برای شناساندن جاذبه های تاریخی و فرهنگی این شهرستان است.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر سبزوار ادامه داد: دستگاههای اجرایی باید این فرصت را مغتنم شمرده و زمینه آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی را با جاذبه های تاریخی این شهرستان فراهم کنند.

وی همچنین بر پایش و نظارت مستمر بر بازار در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: با همکاری همه مسوولان دستگاههای اجرایی در طرح های ویژه نوروزی آرامش بازار حفظ می شود.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه برای اولین بار طی ۱۰ سال گذشته اعتبارات طرح های عمرانی این شهرستان ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است افزود: مدیران اجرایی هر چه سریعتر اعتبارات مربوط به دستگاههای خود را جذب کنند تا این اعتبارات برگشت داده نشود.

وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبار مناسب برای پروژه های بزرگ نظیر راه آهن سبزوار گفت: تا پایان سال آینده عملیات آماده سازی، زیرسازی و ریل گذاری راه آهن این شهرستان انجام می شود.

وی با قدردانی از شورای اسلامی و شهرداری سبزوار و ۱۸ سازمان مرتبط با توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی اظهار کرد: سبزوار دبیرخانه آزمایشی کشور در این بخش شناخته شده است.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: دولت یازدهم در بخش توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی توجه ویژه با تاکید بر مشارکت مردمی دارد.

در ادامه این نشست نیز شهردار سبزوار با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در یک سال اخیر اظهار داشت: خوشبختانه امروز انضباط مالی به خوبی در شهرداری سبزوار حاکم و ۶۵ درصد از بودجه ۲۹۸ میلیارد تومانی این مجموعه نیز محقق شده است.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه در یک سال گذشته تمرکز شهرداری بر روی توسعه عمران شهری معطوف شده است، تصریح کرد: در سال آینده پروژه‌های مهمی از قبیل احداث پارکینگ در سطح شهرستان برای رفع معضل ترافیک شهری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یک چهارم بودجه شهرداری سبزوار از محل در آمدهای حاصله از سرمایه‌گذاری محقق شده است، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز فروش اوراق مشارکت تا سقف ۷۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی گرفته شده که با فروش آن وضعیت اجرای پروژه‌ها در شهرستان با تحول جدی روبه رو می‌شود.

طالبی با بیان اینکه درآمدهای حاصله از سرمایه‌گذاری در آینده سبب کاهش نیاز مالی شهرداری از درآمدهای حاصله از عوارض می‌شود، افزود: در بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری نیز نسبت به درآمدهای حاصله از بخش سرمایه‌گذاری توجه جدی شده و خوشبختانه سرمایه‌گذاران زیادی امروز برای سرمایه‌گذاری در شهرستان حضور پیدا می‌کنند.

در ادامه این نشست نیز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در ایام نوروز اظهار داشت: این طرح از ۱۵ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه ‌دارد.

علی امیدبخش با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تنظیم بازار دو نمایشگاه در شهرستان نیز پیش‌بینی شده است، گفت: در این ایام با هماهنگی ادارات مرتبط و نیروی انتظامی گشت‌های مشترک نظارت از بازار به صورت منسجم برگزار می‌شود.

منبع : وب سایت شهرداری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما