سیدعلی حسینی فر فینالیست جشنواره بین المللی عکس Hipa در امارات متحده شد

شهناز دیواندری: سید علی حسینی فراز فعالان عرصه ی هنرعکاسی سبزوار، فینالیست چهارمین دوه ی مسابقه ی جایزه بزرگ Hipa

(Hamdan International Photogrape Award ) در کشور امارات متحده عربی شد.

حمدان، ولیعهدامارات متحده ی عربی هر ساله باتوجه به علاقه ی هنری اش مسابقه ی جازه بزرگ عکاسی Hipa  را در امارات متحده ی عربی درسطح بین المللی برگزار میکند و امسال چهارمین دوره ی این مسابقه بابودجه ی یک میلیارد و چهارصد هزار تومانی در چهار بخش برگزار شد.

چهار بخش مسابقه شامل:

بخش اول با موضوع رنگ در زندگی

بخش دوم  با موضوع عکس آزاد

بخش سوم با موضوع پورتره (چهره با تم سیاه وسفید)

و بخش چهارم عکاسی در شب است.

هر بخش از این مسابقه شامل جوایز12 - 10 و8هزار دلاری برای سه برنده ی اول دوم وسوم مسابقه است و اما "همدان" برای عکاسان کشور امارات متحده جوایز ذکر شده را درهر چهاربخش بطور جداگانه از سایرعکاسان شرکت کننده در نظر گرفته است!

ناگفته نماند که این مسابقه ی جهانی با جایزه بزرگ چهارصد هزار دلاری هر عکاسی را در سراسر دنیاوسوسه میکند تا دراین رقابت جهانی حضور به عمل آورد.

سید علی حسینی فریکی ازعکاسان زبده و فعال شهر ما نیز با چهار عکس در این رقابت شرکت کرده و در بخش آزاد با عکس (عزیزم من کوک نیستم )یکی از  فینالیست های  این دوره شد.

حسین فر طی توضیحاتی که پیرامون اثر خود ارئه دادند اشاره کردند که این عکس از خودش و در منزل شخصی ایشان و با کارگردانی و فکر بسیارگرفته شده و این نوع عکس ها Self Portre نام دارد.رنگ آمیزی چشم نواز نور، روی پرده ی منزلشان مربوط به شهریور ماه است که خورشید با زاویه ی خاصی در ساعات پایانی روز و در هنگام غروب کردنش به پنجره می تابد و این طیف زیبای رنگ را میسازد. حسینی فر روزها در فکر شکار این لحظه و خلق اثری هنرمندانه بود که بالاخره باکارگردانی زیرکانه ای موفق به ثبت این لحظه ها شد و شکارهنری اش، او را یکی از فینالیست های جشنواره ی بین المللی Hipa کرد.

طی مصاحبه با حسینی فر مطلع شدم ایشان مقام نخست مسابقه ی کشوری جشنواره ی مردمی سراج که دی ماه  93  درلارستان استان فارس برگزارشده را به خود اختصاص داده اند. موضوع این عکس ازدواج بوده و این اثر بصورت مستند گرفته شده است.

ایشان در ادامه ی صحبت هایشان اشاره کردند کمتر از چهل روز دیگر رتبه بندی مسابقه ی بین المللی Hipa مشخص میشود و ما به همراه سایر همشهریانمان از همین جا برای این هنرمند فعال شهرمان آرزوی موفقیت را درادامه ی این رقابت جهانی داریم.

در زیرمی توانید عکس های شرکت داده شده در مسابقه ی بین المللی Hipa و مسابقه ی کشوری سراج را مشاهده نمایید.

 گزارشگر: شهناز دیواندری خبرنگار افتخاری اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما