جای خالی دبیرخانه مستقل ویژه مناسبت های فرهنگی در سبزوار

نشریه صدای ملت به سردبیری جواد دباغی مقدم، که در ماه های اخیر به یکی از رسانه های منظم دوره ای و با کیفیت مناسب محتوایی در سبزوار تبدیل شده است، در جدیدترین شماره خود به یکی از خلاء های فرهنگی موجود در ساختار اداری شهرستان اشاره کرده است که به نظر می رسد جای توجه و برنامه ریزی جدی از سوی مسئولان را داشته باشد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، صدای ملت در این شماره به بهانه سپری شدن کم فروغ و کمرنگ مناسبت 8 اسفند روز بزرگداشت حکیم سبزواری، نبود یک دبیرخانه مستقل فرهنگی در سبزوار را که با دلسوزی و جدیت پیگیر مناسبت های فرهنگی شهر دیرینه های پایدار باشد، مطرح کرده است که در ادامه متن کامل این مطلب را منتشر می کند:

پس از 3 روز وبا تاخیر
مراسم گرامی داشت حاج ملا هادی سبزواری انجام شد
نبود یک دبیر خانه مستقل فرهنگی در سبزوار باعث شده است همه چیز در دقیقه 90 و حتی در دقایق اضافی برگزار شود!امیدواریم در سالهای آتی این روند متوقف و برگزاری چنین مراسم هایی با دقت نظر و تامل بیشتری انجام شود.
روزهای ابتدایی که موضوع تجلیل از یگانه فیلسوف شرق، حکیم حاج ملا هادی سبزواری مطرح شد، روز 17 خرداد مراسمی در آرامگاه ایشان برگزار شد که سپس این زمان به 8 اسفند انتقال یافت و روز حکیم سبزواری در تقویم رسمی کشور نیز ثبت گردید. اما این مراسم که باید با حضور حداکثری مسئولان شهرمان برگزار شود، شاهد هستیم که این شماربه 7 تا 8 نفر تقلیل می یابد! موضوع جالبی است چراکه برای پر کردن سالن بزرگ دانشگاه حکیم سبزواری مسئولان دانشگاه مجبور می شوند چند کلاس درس را تعطیل کنند تا مخاطبی در سالن حضور داشته باشد! از مسئولان خبری نیست! انگاریادشان رفته است که از کنار وجود چنین عمارتی در سبزوار(آرامگاه حاجی) خیلی ها به نان ونوایی رسیده اند!
دکتر موسی الرضا امین زارعین را مثل همیشه در ردیف نخست این نشست که در محل دانشگاه حکیم برگزار شده است، می بینیم. او نیز متاثر از پریشانی برنامه های فرهنگی در سبزوار است، می پرسم چرا نباید یک دبیرخانه دائمی همایش ها نداشته باشد !؟ چرا شهری که آوازه فرهنگی اش در دنیا پیچیده نباید محلی برای یاد آوری چنین مراسمی داشته باشد؟
می گوید: به هر حال همان طور که گفتید از کنار فیلسوف شرق، سفره ها آراسته شد! اما عجیب است که این روزها حاج ملا هادی بهانه شده است برای معرفی آدم ها. کاش کمی بیشتر می توانستیم درک حضورایشان را داشته باشیم وفرصت هایی که ایشان می توانند برای سبزوار به بار بیاورند.
با این همه بی مهری ها که نسبت به فرهنگ این شهر داریم، کاش افراد فرصت طلبی که در کار کپی کاری و بهره برداری از ایده های دیگران هستند تا خودشان را پیش از پیش معرفی کنند، کار دبیر خانه دائمی را در همان خانه ترشیزی ها پیگیری کنند!مکانی که بارها و بارها شهردار محترم وعده آن را داد تا محلی برای چنین برنامه ها باشد! نظیروعده ای که برای دبیر خانه دائمی نمایشگاه توانمندی مطبوعات سبزواردادند!و قص علی هذه ....  

منبع: صدای ملت
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یادآوری 8 اسفند روز بزرگداشت حکیم سبزواری در سخنان محمدرضا عارف

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما