المان خواجه نظام الملک طوسی در سبزوار احداث می شود

عضو شورای اسلامی سبزوار خبر داد
ساخت المان بزرگ خواجه نظام‌الملک طوسی در سبزوار

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار از ساخت المان بزرگ خواجه نظام الملک طوسی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مهدی مقصودی صبح امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در این شهرستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شورای اسلامی شهر سبزوار توجه به معرفی بزرگان و فرهیختگان این دیار است، اظهار داشت: در تاریخ بیهق که در حقیقت به عنوان شناسنامه تاریخی شهر سبزوار شناخته می‌شود، به صراحت اشاره شده که محل تولد خواجه نظام‌الملک طوسی روستای نزل‌آباد در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه این مرد بزرگ به دلیل تحصیل در شهر طوس به خواجه نظام‌الملک طوسی معروف شده تصریح کرد: مقبره این مرد بزرگ در شهر اصفهان است که متاسفانه امروز به آن اهمیت جدی داده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه طراحی برای ساخت این المان از مدت‌ها پیش در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما نصب المانی در شهر اصفهان و در کنار مزار این مرد بزرگ به نام شهرستان سبزوار است.

وی با بیان اینکه مدت‌ها پیش نیز در روستای نزل‌آباد سبزوار مکانی برای ساخت یادمان خواجه نظام‌الملک پیش‌بینی و بخشی از کار نیز انجام شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات این پروژه در حال حاضر متوقف شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بتوانیم کار ساخت این مکان را در سال آینده در دستور کار قرار دهیم.

مقصودی با اشاره به مطرح شدن طرحی در زمینه بازخوانی تاریخ سبزوار توسط تیمی از کارشناسان حوزه‌های مختلف در شهرستان نیز افزود: این کار باید زیر نظر کارشناسان مجرب، معتمدین محلی و افراد متخصص حوزه تاریخ صورت بگیرد که در این زمینه نیز شورای شهر حمایت خود را از این پروژه اعلام می‌کند.

 عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در ادامه گفت: یکی از گلایه‌هایی که ما از مسئولان شهری و شورای نامگذاری شهرستان داریم این است که خیابان جدیدی در سال‌های اخیر به نام بزرگان، شعرا و نامداران سبزواری نامگذاری نشده است.

جلال تعصبی با بیان اینکه باید به مسئله معرفی فرهیختگان به دور از مسائل سیاسی و تعصبات مذهبی نگاه شود، تصریح کرد: نباید بگذاریم تا نام فرهیختگان و بزرگان در یادها فراموش شود.

وی با اشاره به پروژه بازخوانی تاریخ سبزوار نیز گفت: این طرح در زمینه معرفی بزرگان شهرستان به دیگران مفید و موثر است.

گفتنی است؛ در این جلسه اساسنامه اداره فرهنگی و ورزشی شهرداری سبزوار نیز به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آیا تندیس ابوالفضل بیهقی پدر نثر فارسی در زادگاهش سبزوار نصب می شود؟

نظرت را بنویس
comments

ما که حسود نیستیم

ستاد انتخابات مقصودیها همیشه فعال و برقراره ایول دمتون گرم خداییش انسجامتون خوبه ولی منم با جوگیر موافقم الان زوده برای خسته نباشید گفتن و بوسه زدن بر دستان این نعوذبالله بچه پیغمر حالابذارید ببینیم چه قدربه حرفش عمل میکنه دوساله وعده داده مجسمه بیهقی بسازه کوش؟

باشکوه

یک خسته نباشی جون دار اعضای شورای شهرمان از مردم طلب دارندبه واسطه مطرح کردن بزرگان تاریخی سبزوار که به حدی مغفول مانده بودند که در گمان کسی خطور نمی کند که سبزوار این بزرگان را در دل خود جای داده است خواجه نظام الملک که یکی از بزرگترین وزرای ایران دوره اسلامیست در طی 1000 سال اندیشه سیاسی ایران اسلامی مدیون تفکر این شخصیت سبزواریست

جوگیر

الان یک کم زوده حالا بذار انجام بشه المان نظام الملک که هنوز فقط در حد وعده است همایش بزرگداشت حاج ملاهادی که امسال خیلی سوت و کور بود در سطح خود سبزوار برگزار شد روز بیهقی که هنوز ثبت نشده فقط هرسال همایشی در سبزوار برگزارمیکنن در اول ابان پس زود جوگیر نشو
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما