شاهرودی ها توانستند از محل فروش سوغاتی 5 میلیارد ریال درآمد کسب کنند

شاهرود، سبزوار و نیشابور سه شهر غیرمرکز استان و تقریبا هم سطح با یکدیگر در مسیر جاده بین المللی تهران - مشهد هستند که هریک جذابیت های فرهنگی و تاریخی خاص خود را دارند.

در این میان اما، با برنامه ریزی و البته به واسطه برخی خوش شانسی یا بدشانسی هایی که نصیب این شهرها شده است، سهم های متفاوتی از میلیون ها زائر و گردشگری که همه ساله از طریق جاده پرتردد تهران - مشهد عبور می کنند، برای این سه شهر همسایه رقم خورده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، شاهرود از جمله شهرهایی است که از موقعیت خود در مسیر محور پرتردد آسیایی یکی از بهترین استفاده ها را کرده و به حدی در جذب مسافر و گردشگر موفق بوده است که در ایام نوروز 94 فقط 5 میلیارد ریال از محل فروش سوغاتی و صنایع دستی به مسافران درآمدزایی داشته است. و این رقم البته به غیر از مبلغی است که مسافران شاهرود در رستوران ها یا سایر اماکن دیدنی و گردشگری این شهر هزینه در مدت اقامتشان هزینه کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود در این زمینه به خبرنگار مهر گفته است:

 فروش ۵ میلیارد ريالی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات شاهرود

شاهرود - رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از ثبت رکورد جدید در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان خبر داد و گفت: نمایشگاه عرضۀ صنایع دستی و سوغات پنج میلیارد ریال فروش داشت.
حمید رضا حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر از استقبال فراتر از انتظار گردشگران از نمایشگاه عرضۀ صنایع دستی و سوغات شهرستان شاهرود در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: امسال بيش از ۴۵ هزار گردشگر از نمایشگاه های نوروزي بازديد و مبلغي بالغ بر پنج میلیارد ريال به خرید نمونه های مختلف آثار هنری صنعتگران و سوغات اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه های نوروزی همه ساله با استقبال خوب گردشگران روبرو می شود و امسال با تدبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان به صورت ویژه در چند مکان با ظرفیت ۱۰۰ غرفه برپا شده و انواع تولیدات صنایع دستی از جمله نمد ابرسج، دستبافته های سنتی کلاته خیج، جاجیم مجن، گلیم رضا آباد خوارتوران، سفال، سرامیک، معرق چوب، مس را شامل می شد.

نمایشگاه نوروزی در شاهرود

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان شاهرود اظهار داشت: در نمایشگاه های نوروزی علاوه بر عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات، اجرای آیین های محلی، برپایی سیاه چادر و سفرۀ هفت سین همراه با شتر سواری و اسب سواری برای مسافران نوروزی و همشهریان عزیز در نظر گرفته شد.

حسنی در خاتمه یادآور شد: شهرستان شاهرود در میانه مسیر گردشگری ۹۰۰ کیلومتری تهران به مشهد قرار داشته و به دلیل تعدد جاذبه ها و امکانات مناسب اقامتی و پذیرایی بیشترین حجم توقف و استراحت مسافران را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments

سبزواریم

خوش به حالشون... بلکه یکم مسوولین شهری ما یاد بگیرن... شاید اینطوری بفهمن که چقدر سرمایه رو دارن از دست میدن... کاش یاد بگیرن که یکم برنامه ریزی های دقیق تری انجام بدن...
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما