مجید سرسنگی در مراسم افتتاح نمایش «مظلوم پنجم» در تهران

مجید سرسنگی:
ایرانشهر به تهیه کنندگان گواهینامه می دهد/ اجرای مجدد آثار قدیمی
مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم»

مدیرعامل خانه هنرمندان در مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم»، از اجرای دوباره آثار فاخر تئاتر پس از انقلاب در ایرانشهر خبر داد و اعلام کرد این تماشاخانه دنبال جذب تهیه‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم» کاری از رضا صابری در تماشاخانه ایرانشهر توسط مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر به صدا در آمد.

در ابتدای این مراسم صابری از سرسنگی به دلیل اعتمادی که به او کرده تشکر کرد و پس از آن مجید سرسنگی گفت: «مظلوم پنجم» از آثار فاخر تئاتر پس از انقلاب است که بار دیگر بازتولید شده و در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. بنده این نمایش را ۳۲ سال پیش در جشنواره تئاتر فجر دیدم. در آن سال‌ها با کارهای رضا صابری آشنا بودم و به آن عشق می‌ورزیدم. صابری کارگردانی فهیم، دوست داشتنی و اهل هنر است و خوشحالم که یکبار دیگر این فرصت داده شد به عنوان خدمت‌گزار میزبان این نمایش هستم.

مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم»

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در مجموعه اجراهای تماشاخانه ایرانشهر می‌خواهیم در نظر بگیریم، بازتولید آثار نمایشی پس از انقلاب است که در مقاطع خاصی اجرا شدند و به نوعی یادآور تاریخ تئاتر کشور هستند. اولین کار نمایش رضا صابری است که اثری با محوریت دفاع مقدس است. این اثر بسیار ارزشمند است که در دهه ۶۰ توانست دین خودش را به دفاع مقدس ادا کند.

بازتولید سالانه دو سه نمایش قدیمی

سرسنگی با ابراز امیدواری برای بازتولید نمایش‌های دیگر در تماشاخانه ایرانشهر، گفت: هدف ما این است که سالانه دو تا سه کار را از تاریخ تئاتر ایران را برای آن‌هایی که نبودند تا این آثار را ببینند، بازتولید کنیم. ضروری است که ما بتوانیم به نوعی این آثار را برای نسل جدید به نمایش بگذاریم.

مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم»

مدیر تماشاخانه ایرانشهر افزود: از روز اولی که کارمان را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کردیم بنا را بر این گذاشتیم که تماشاخانه ایرانشهر یک تماشاخانه حرفه‌ای باشد؛ یعنی حرفه‌ای گری را مد نظر خودمان قرار دادیم و سعی کردیم استاندارد‌ها را طوری تعریف کنیم که به سطح جهانی نزدیک شود. قطعا تا رسیدن به آن‌جا راه درازی در پیش  داریم، اما یکی از قدم‌هایی که اخیراً برداشته شد و امروز آئین آغازین آن به حساب می‌آید و در راستای حرفه‌ای کردن تماشاخانه است، داشتن تهیه کنندگان رسمی برای تماشاخانه ایرانشهر است.



در آینده فقط با تهیه‌کننده‌های دارای گواهینامه ایرانشهر طرفیم

وی تصریح کرد: از این پس ما با تهیه‌کننده طرف هستیم و در اصل دیگر  کارگردان و بازیگران خود را درگیر مسائل مالی نمی‌کنند. طبیعتا این اتفاق یک قدم ما را به سمت حرفه‌ای شدن می‌برد. در این مراسم اولین گواهینامه تهیه کنندگی تماشاخانه ایرانشهر را اعطا می‌کنیم به محمد قدس، فردی که در چند سال اخیر خدمات زیادی را  برای تئاتر انجام داده‌ است. همچنین از همین جا اعلام می‌کنم افرادی که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند مدارک خودشان را به تماشاخانه ایرانشهر تحویل دهند تا اگر با استانداردهای تماشاخانه ایرانشهر مطابقت داشت، گواهینامه تهیه کنندگی تماشاخانه را دریافت کنند. لطف این گواهینامه هم این است که ما تا دو سال آینده دیگر با افراد طرف نیستیم و تنها با تهیه کنندگانی که گواهینامه ایرانشهر را دارند طرف حساب هستیم.

مراسم زنگ افتتاح نمایش «مظلوم پنجم»

نمایش «مظلوم پنجم» به نویسندگی و کارگردانی رضا صابری،‌ طراحی حرکت علی براتی، آهنگ‌سازی احسان تارخ و بازی صبا کمالی،‌ سیروس همتی، نادر فلاح، محسن افشار، شهرام مسعودی،‌ محمد اکبری، خاطره جعفری، میترا آسیایی،‌ علیرضا ناصحی و مجید سرسنگی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

علی براتی، ندا سیاس،‌ رضا راد، سروش کریمی نژاد، مهرداد آبجار، میلاد محمدزاده، آصف جاودانفرد، محسن لطیفی، عماد قرهی، محمد علی شهریار دوست، سجاد مصطفوی، آرام ترابی، فاطیما فعال، محدثه نیلچی، مهسا سیفی نیز بازیگران حرکت این نمایش هستند.

علاقمندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما