در هفته اول سال 94

یک کتاب تمام سبزواری، در لیست پرفروش ترین های کشور

مجله سبزواریان به نقل از خبرگزاری ایلنا، از قرار گرفتن کتاب وزیری امیرحسنک در لیست پرفروش ترین کتب هفته اول سال 94 خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، وزیر امیرحسنک نمونه کامل یک کتاب تمام سبزواری است که قرار گرفتن آن در لیست پرفروش ترین کتاب های نخستین روزهای سال 94 نشان می دهد سبزوار علی رغم همه کم مهری ها و کم کاری های مسئولان فرهنگی، هنوز ظرفیت های بسیار زیادی دارد که به واسطه آن ها در سطح ملی و حتی فراملی معرفی می شود.

وزیری امیرحسنک از این رو یک اثر فاخر تمام سبزواری است، که هم نویسنده آن استاد محمود دولت آبادی از فرزندان شایسته این مرز و بوم است، هم موضوع آن که به پژوهش درباره تاریخ بیهقی پرداخته به واسطه سبزواری بودن ابوالفضل بیهقی، موضوعیت بومی دارد و هم انتشارات آن انتشارات فیروزی در شهرستان سبزوار است و بنابراین در وزیری امیرحسنک با یک اثر فاخر تمام سبزواری مواجه هستیم که یک سال بعد از انتشار توانسته در ایامی مانند نخستین روزهای سال نو، داغ ترین بازارهای کتاب ایران را داشته باشد:

وزیری امیر حسنک در جمع پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته اول سال

سبزواریان: کتاب «وزیری امیر حسنک» توانست در اولین هفته‌ی کاری سال ۹۴ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گیرد.

این کتاب که آخرین اثر منتشر شده استاد محمود دولت‌آبادی، هنرمند و نویسنده بزرگ سبزواری است، اسفند ماه ۱۳۹۲ توسط انتشارات فیروزی سبزوار به بازار نشر عرضه گردید.

چاپ اول این کتاب، در همان روزهای ابتدایی، اکثر رکوردهای پیش‌فروش و فروش اینترنتی در صنعت نشر را شکست و در صدر اخبار و رسانه‌ها قرار گرفت.

در آخرین هفته‌ی سال ۱۳۹۳ چاپ دوم کتاب با بسته بندی جدید منتشر شد و توانست در روزهای آغازین سال جاری در جمع پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب تهران حضور داشته باشد.

نکته‌ی مهم درباره این آمار این است که هنوز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی درباره چاپ دوم این کتاب صورت نگرفته است و تمامی مراحل چاپ و توزیع اولیه کتاب در تعطیلات سال نو انجام گرفته است.

هرچند مدیران و مسئولان سبزواری در این چندساله کم‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های زیادی به این هنرمند بزرگ سبزواری کرده‌اند، اما هنوز هم آثار ایشان در سطح جامعه با استقبال عموم مردم مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «جزء از کل» نوشته‌ی استیو تولز با ترجمه‌ی پیمان خاکسار، مجموعه شعر «پذیرفتن» گروس عبدالملکیان و «وزیری امیر حسنک» محمود دولت‌آبادی مورد توجه خوانندگان واقع شده‌اند.

گزارش زیر نگاهی اجمالی دارد به کتاب‌هایی که در اولین هفته‌ی کاری سال جدید (۱۵ فروردین‌ماه الی ۲۰فروردین‌ماه) با بیشترین استقبال از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند.

کتابفروشی نشر بیدگل: «جزء از کل» به عنوان اولین اثر ترجمه شده از استیو تولز و «وزیری امیر حسنک» محمود دولت‌آبادی در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، درکنار این‌ها، از کتاب‌های جدیدی مثل مجموعه شعر «پذیرفتن» از گروس عبدالملکیان و «عشق آگاهانه» ا.آر اوراژ- جان بنت با ترجمه‌ی رویا منجم نیز استقبال خوبی شده است. «تاریخ‌های تئاتر: یک مقدمه» نوشته فیلیپ بی. زاریلی، بروس مک‌کوناچی، گری جی ویلیامز، کارول فیشر سورگنفرای با ترجمه مهدی نصراله‌زاده، جدیدترین کتاب نشر بیدگل هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته و در میان پنج کتاب پر مخاطب دیده می‌شود.

شهر کتاب بهشتی: «سیدضیاء عامل کودتا»ی صدرالدین الهی در این فروشگاه همچنان با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌ی خوبی در لیست فروش دارد. در کنار این کتاب « وزیری امیر حسنک» و «جزء از کل» در جایگاه‌های بالاتر ایستاده‌اند. نام اینگمار برگمن هم با کتاب «رو در رو با اینگمار برگمان» در لیست پرفروش‌های شهر کتاب بهشتی به چشم می‌خورد و در کنار «سه‌ زن و یک داستان دیگر» نوشته‌ی رابرت موزیل؛ خود را به عنوان یک کتاب پر مخاطب معرفی کرده است.

کتابفروشی آمه: «مردی با کبوتر» نوشته‌ی رومن گاری که توسط لیلی گلستان ترجمه شده؛ با آغاز سال جدید دوباره در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول بوده است. البته‌ اینجا هم رتبه‌ی اول جدول در اختیار «جزء از کل» نوشته‌ی استیو تولز است. کتاب طنز «استتوس‌باز» مسعود مرعشی از نشر آمه و «مهارت‌های فلسفی» آنتونی هاریسون باربت هم به ترتیب دومین و سومین کتاب پرفروش کتابفروشی آمه هستند. در جایگاه پنجم هم «جامعه‌شناسی‌های نوین» فیلیپ کرکوف که توسط علی خدامی به فارسی برگردانده شده، قرار دارد.

کتابفروشی نشر رود: دو کتاب «زیبا و ملعون» اسکات فیتز جرالد با ترجمه‌ی سهیل سمی و «رژه‌ی پیروزی در بندر آرتور» که مجموعه داستانی است از چندین نویسنده در صدر کتاب‌های پرفروش کتابفروشی نشر رود ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب؛ عاشقانه‌های شاعر لهستانی هالینا پوشفیا توفسکا به نام «آدمک، مترسک و عاشق» با ترجمه‌ی ضیاء قاسمی قرار دارد. «درس‌گفتارهای ادبیات اروپا» که مجموعه‌ای ادبی-تحلیلی درباره‌ی ادبیات اروپا به قلم ولادیمیر ناباکوف است و «ته خیار» هوشنگ مرادی کرمانی هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند. البته داستان «اتفاق» از گلی ترقی نیز همچنان برای مراجعان به این کتابفروشی جذاب و خواندنی است و فروش خوبی دارد.

کتابفروشی نشر مرکز: کتابی درباره‌ی مناسبات انسانی-اخلاقی در بازار به‌نام «آنچه با پول نمی‌توان خرید/ مرزهای اخلاقی بازار» نوشته‌ی مایکل سندل در این فروشگاه جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌ی اول پرفروش‌های کتابفروشی نشر مرکز را به خود اختصاص داده است. «خانه‌ی خاموش» اورهان پاموک و «جزء از کل » استیو تولز هم کتاب‌های رمان و داستانی پرطرفدار هستند که به عنوان دومین و سومین کتاب پرمخاطب این فروشگاه معرفی شدند. کتاب دیگری از مایکل سندل به‌نام «عدالت؛ کار درست کدام است» نیز در لیست پرفروش‌ها دیده می‌شود و در رتبه‌ی چهارم قرار دارد. پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی نشر مرکز در این هفته «بوی درخت گویا» نوشته‌ی پلینو مندوزا با ترجمه‌ی لیلی گلستان است که درواقع مجموعه گفت‌وگوهایی با گابریل گارسیا مارکز را شامل می‌شود.

شهرکتاب الف: آخرین کار ترجمه‌ی پیمان خاکسار، یعنی «جزء از کل» در این فروشگاه هم اولین کتاب پرفروش در لیست پرفروش‌ها بوده و رمان‌های «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» یوناس یوناسن و «خاطرات صد درصد واقعی یک سرخپوست پاره‌وقت» شرمن الکسی در پشت سر آن قرار دارند. همچنین داستان‌های طنز هوشنگ مرادی کرمانی یعنی «ته‌خ خیار» هم رتبه‌ی فروش خوبی در این شهرکتاب به خود اختصاص داده‌اند. همچنین از مجموعه کتاب‌های تجربه و هنر زندگی نشر گمان به ویژه «دروغ؛ اراده‌ی آزاد» هم استقبال خوبی شده است.

شهرکتاب بوستان: لیست پرفروش‌ها اینجا کمی متفاوت است و کتاب‌هایی مثل «چهار اثر» فلورانس فلوبر و «شفای زندگی» در این فروشگاه همچنان مشتری‌های زیادی دارد. رمان «کتابخانه‌ی عجیب» از هاروکی موراکامی دومین کتابی است که این هفته در شهرکتاب بوستان فروش خوبی داشته است. دو کتاب داستانی «پسری با پیژامه راه راه» جان بوین و «مرگ کسب و کار من است» که سرگذشت رودلف هوس به قلم روبر مل با ترجمه‌ی احمد شاملو است هم در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. البته کتاب‌های داستان مهاجران ایرانی هم از غافله‌ی پرفروش‌های این فروشگاه جا نمانده‌اند و کتاب «نقب زدن به آمریکا » نوشته‌ی آن تایلر که ماجراهای یک زن ایرانی در آمریکا را روایت می‌کند؛ در جایگاه پنجم کتاب‌های پرفروش شهرکتاب بوستان ایستاده است.

کتاب‌های پرفروش در هفته‌ی سوم فروردین

منبع: خبرگزاری ایلنا


کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

یادداشتی برای محمود دولت آبادی: هنرمند عزیز دل مردم است و همین برایش کافی است

نظرت را بنویس
comments

همشهری

باسلام جناب استاد دولت جزو مفاخر دیارسربداران هستند وهمیشه درقلب ایرانیان فرهیخته جا دارند وخاری هستند درچشم کوتوله ها

درود بر استاد دولت آبادی بزرگ هر چقدر مسئولین بی لیاقت سبزواری برای این استاد بزرگ کم کاری کنند، مردم جبران خواهند کرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما