دانشگاه کاشان و انعقاد 10 تفاهم نامه علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور

شهرهای کاشان و سبزوار چند سالی هست که به خاطر شباهت های زیاد فرهنگی و تاریخی با یکدیگر پیوندخواهرخواندگی برقرار کرده اند، (منبع) اما گویی بین عملکرد مسئولان این دو شهر تفاوت های زیادی وجود دارد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، یکی از جلوه های عملکرد مثبت و موفق مسئولان کاشان را می توان در پیشرفت ها و فعالیت های علمی و توسعه ای دانشگاه ملی این شهر مشاهده کرد.

در سبزوار نیز هرچند دانشگاه حکیم سبزواری، همواره یکی از مجموعه های پیشرو در زمینه علمی و توسعه ای شهرستان بوده است، اما به نظر می رسد دانشگاه کاشان حداقل در زمینه برقراری تفاهم نامه های همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور توانسته از دانشگاه حکیم سبزواری موفق تر عمل کند.

خبری که در ادامه از نظر می گذرد، دلیلی بر همین ادعاست:

10 تفاهم نامه علمی و پژوهشی دانشگاه کاشان با دانشگاه های خارج از کشور

دانشگاه کاشان 10 تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور منعقد کرده است
به گزارش خبرگزاری صداوسیمارییس دانشگاه کاشان گفت:این تفاهمنامه ها پارسال در زمینه تبادل استاد و دانشجو و فعالیت های علمی با دانشگاه های عراق، فرانسه، سوئیس، هند، اتریش تفاهم نامه امضا شده است.
عباس زراعت با اشاره به فعال سازی کمیته بین الملل ستاد توسعه دانشگاه کاشان گفت: جذب 200دانشجوی خارجی در رشته های مختلف تحصیلی و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان شرکت گوگل از اقدامات دانشگاه در جهت تعاملات بین المللی بوده است.
وی دستاوردها و فعالیت های پژوهشی پارسال این دانشگاه را انتخاب اعضای هیات علمی به عنوان پژوهشگر برتر، رتبه نخست برترین متخصص نانو، استاد نمونه گردشگری کشور، چاپ 850مقاله در مجلات ISI , ISC و انعقاد 30 طرح قرارداد خدمات پژوهشی با صنایع به مبلغ شش میلیارد ریال بیان کرد.
رییس دانشگاه کاشان بودجه مصوب دانشگاه کاشان را 430 میلیارد ریال و بودجه لازم این مرکز علمی را 700 میلیارد ریال اعلام کردوگفت:عملیات اجرایی پژوهشکده نجوم همزمان با افتتاح رصدخانه کاشان به عنوان نهمین رصدخانه جهان، ایجاد حداقل دو قطب علمی، ایجاد پارک علم و فناوری و تشکیل شرکت های دانش بنیان از برنامه های این دانشگاه است.
هفت هزار و 500 دانشجو در حدود 200 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه کاشان مشغول تحصیل هستند، این دانشگاه حدود 300 عضو هیئت علمی دارد
.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما