نماینده سبزوار:

سبزوار قطب سلامت شرق کشور است / افتتاح بیمارستان حشمتیه تا هفته دولت

رمضانعلی سبحانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی در شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته شاهد تحول بزرگی در زمینه راه‌های ارتباطی، ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه، توسعه شهرک‌های صنعتی، تبدیل سبزوار به قطب سلامت شرق کشور، توسعه گردشگری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان سبزوار بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه توسعه هر منطقه‌ای نیازمند به توسعه زیرساخت‌های آن است، خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته تمام تلاش ما فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه منطقه بود که در این زمینه شاهد آسفالت محورهای روستایی و دریافت مجوزهای لازم برای توسعه راه‌های بین شهری، تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان‌های حوزه انتخابیه، افزایش زیرساخت‌های لازم در زمینه توسعه شبکه ارتباطی و ... بوده‌ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از پیگیری‌هایی که در این مدت صورت گرفته بهره‌برداری از انرژی‌های پاک به ویژه انرژی خورشیدی و بادی در سطح شهرستان است، عنوان کرد: در همین راستا کارشناسانی از وزارت نیرو برای سنجش میزان باد در منطقه باد قوس سبزوار مستقر شده‌اند تا میزان وزش باد در این منطقه برای نصب توربین‌های بادی را آزمایش کنند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه شهرستان سبزوار ظرفیت‌های خوبی در زمینه انرژی‌های پاک دارد، ادامه داد: وجود مناطق کویری در منطقه شرایط خوبی را برای بهره‌برداری از انرژی‌های خورشیدی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز سبزوار به عنوان قطب سلامت در شرق کشور شناخته می‌شود، اضافه کرد: در این مدت پیگیری‌های زیادی برای اتمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه همچون مراکز درمان بستر، احداث پردیس ساختمان‌های اداری، مراکز رشد، راه‌اندازی بخش‌های مختلف مانند بخش پرتو درمانی، جراحی قلب باز، تامین اعتبارات مورد نیاز برای هتلینگ بیمارستان‌ها و ... انجام شده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پیگیری‌های ما در شهرستان تامین اعتبارات لازم برای بهره‌برداری از بیمارستان حشمتیه سبزوار بود، گفت: با افتتاح این بیمارستان بخش زیادی از نیازهای درمانی در غرب خراسان رضوی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته به دلیل نبود اعتبارات فعالیت‌های عمرانی این بیمارستان متوقف مانده بود، اضافه کرد: در همین راستا و با هماهنگی مدیریت شهرستان پیگیری‌های زیادی برای ادامه کار انجام شده که ثمره تامین اعتبارات مورد نیاز بیمارستان به مبلغ 80 میلیارد تومان برای ساخت و تامین تجهیزات بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بیمارستان همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با بهره‌برداری از این بیمارستان شاهد اشتغال بخش زیادی از جوانان هستیم.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای توسعه گردشگری در شهرستان ادامه داد: خوشبختانه در زمینه گردشگری شاهد بروز تحولات خوبی در منطقه هستیم که با وجود این تحولات انتظار ما از مسئولان توجه بیشتر به ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی موجود در شهرستان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و تاریخی است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته رایزنی‌های خوبی با چند سرمایه‌گذار برای ایجاد نمایشگاه بین‌المللی در  شهرستان صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم نمایشگاهی را با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد تومان در سبزوار احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز شاهد تغییرات و تحولات خوبی در حوزه صنعتی در شهرستان هستیم، ادامه داد: با بهره‌برداری از کارخانه‌ها و صنایعی که در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار ایجاد شده شاهد ایجاد اشتغال قابل توجهی برای جوانان خواهیم بود.

نظرت را بنویس
comments

مفتح

لازمه اینکه سبزوار به عنوان قطب سلامت کشور انتخاب شود بایستی اورژانس هوای آن هر چه زودتر ایجاد گردد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما