بزرگترین دهکده اقتصاد مقاومتی ایران در سبزوار افتتاح می شود

مدیر دفتر بسیج دانشجویی سبزوار از بهره‌برداری بزرگترین دهکده اقتصاد مقاومتی کشور با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم قارزی در جمع خبرنگاران در سبزوار در دوره "شهید مطهری" با اشاره به بهره‌برداری از 24 پروژه جهادی و اقتصاد مقاومتی در منطقه روداب همزمان با برگزاری این برنامه تصریح کرد بهره‌برداری از پروژه‌های مزرعه تحقیقاتی نخل در روستای چاه شن، گلخانه‌های تولید علوفه برای تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها در منطقه، مرکز پرورش طیور و مراکز بخش کشاورزی، یک باب خانه بهداشت ساخته شده با مدل حرکت جهادی، کارگاه‌های بلوک زنی و کارگاه‌های قالی بافی و ... در حاشیه این برنامه انجام می‌شود..

قارزی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگترین دهکده اقتصاد مقاومتی کشور در این منطقه خاطرنشان کرد:این دهکده اقتصاد مقاومتی هفت روستای منطقه را زیر پوشش خود قرار داده است.

 

وی با تشریح این دهکده یادآور شد: این مجموعه با یک مدل طراحی شده و در حقیقت محدوده جغرافیایی منطقه به عنوان محدوده دهکده در نظر گرفته شده که دارای یک مدیریت متمرکز در روستای آریان است و هفت روستای این منطقه زیر پوشش این مرکز قرار می‌گیرد و طرح‌های اقتصاد مقاومتی در آن اجرا می‌شود.

مدیر دفتر بسیج دانشجویی سبزوار با بیان اینکه بخش روداب از محروم‌ترین و بزرگترین بخش‌های محروم کشور است، یادآور شد: این منطقه بیش از 5 هزار کیلومتر مربع است که از لحاظ اقتصادی دارای محرومیت‌های زیادی است و با استقرار این دهکده اعتبارات ویژه‌ای در قالب وام برای ایجاد اشتغال به این منطقه داده می‌شود که زمینه اشتغال را برای مردم این بخش فراهم می‌کند.

قارزی با بیان اینکه دومین دهکده اقتصاد مقاومتی کشور نیز در همین منطقه راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: این بخش دارای استعدادهای خوبی در زمینه اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که با جذب و اختصاص اعتبارات به صورت تسهیلات می‌توان شرایط اشتغال را برای جوانان منطقه ایجاد کرد

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی رسم هجرت در منطقه روداب این شهرستان اظهار کرد: این برنامه در قالب دوره‌های آموزشی 48 ساعته با همکاری و همراهی سازمان بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی استان در این منطقه و با حضور بیش از 300 نفر از فرماندهان و فعالان جهادی و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود

مدیر دفتر بسیج دانشجویی سبزوار با بیان اینکه این دوره در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها شامل عملیات جهادی، دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، عرصه‌شناسی، کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی، آموزش طب سنتی ویژه روستائیان و... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه ارتقای بحث آموزش و پرورش در این منطقه اضافه کرد:در این زمینه با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سبزوار مذاکراتی در مورد ارتقاء سطح آموزش در منطقه، ساخت مدارس و... صورت گرفته که امیدواریم به نتایج مثبتی در این زمینه برسیم

منبع: خبرگزاری بسیج

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما