نقدی بر برگزاری یک تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری

مجله سبزواریان  در مطلبی  انتقادی نوشت:

تریبون آزادی که کور شد

تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری با موضوع «صداوسیما، بایدها و نبایدها» برگزار شد.
 
مهدی سنگ سفیدی، نایب‌دبیر مجمع اسلامی دانشجویان حکیم سبزواری با اعلام این خبر گفت: بعد از مدت‌ها بالاخره توانستیم با همت دانشجویان مجمع اسلامی، تریبون آزادی با موضوع «صداوسیما، بایدها و نبایدها» برگزار کنیم.
 
وی افزود البته این برنامه با سنگ‌اندازی‌های عجیب و غریب از طرف مسئولین و دانشگاه روبرو شد. در وهله اول، با برگزاری تریبون آزاد در مکان‌های مناسب و پر رفت‌و‌آمد که درخواست داده بودیم، مخالفت شد و تریبون آزاد به مکانی پرت و دور از تجمع دانشجویان منتقل شد.
 
وی با اشاره با مخالفت اعضای مجمع با ضبط فیلم از مراسم گفت:
 
متاسفانه در تمام مدت برنامه دوربین دانشگاه در محل مستقر بود و تمام صحبت‌ها و اظهارنظرها با دوربین فیلم‌برداری ضبط گردید. با وجود اعتراض دانشجویان، اعلام شد که ضبط فیلم از مراسم، مصوبه هیئت نظارت است.
 
نایب‌دبیر مجمع اسلامی در پایان با اشاره به ایجاد رعب و ترس در دانشجویان، با توجه به ضبط اظهاراتشان، گفت:
 
دانشجویان اعلام می‌کردند حرف برای گفتن دارند؛ اما چون ضبط می‌شود بیان نمی‌کنند. متاسفانه این مسائل همگی دست به دست هم داد تا تریبون آزاد را از حالت  «آزاد» بودنش کاملاً خارج کرده و آن طراوت و شادابی که شایسته و بایسته‌ی این چنین تجمع‌های دانشجویی هست را شاهد نباشیم.

منبع: سبزواریان

لازم به ذکر است: در صورتی که مسئولان مربوطه در دانشگاه حکیم سبزواری بخواهند، پاسخی نسبت به این مسئله بدهند، اسرارنامه، توضیحات آنان را نیز منتشر خواهد کرد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

برگزاری جشنواره دانشگاهی حرکت در نیمه اول اردیبهشت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما