در پی نارضایتی شهردار از روند اجرایی برگزاری کنگره

دبیرخانه اجرایی کنگره قیام سربداران به شهرداری سبزوار واگذار شود

شهردار سبزوار خواستار واگذاری دبیرخانه کنگره بزرگداشت قیام سربداران به این نهاد شد.

محمدعلی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه از وضعیت فعلی پیگیری‌ها برای برگزاری کنگره بزرگداشت قیام سربداران راضی نیستیم، اظهار کرد: متاسفانه کار کنگره به کندی پیش می‌رود که با این وضعیت پیگیری‌ها قطعا این مراسم مهم در سال‌های آینده در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در جلسات مختلف اعتراض خود را به نحوه پیگیری‌ها توسط دبیرخانه مستقر در دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد: دبیرخانه اجرایی کنگره باید به شهرداری واگذار شود تا بتوانیم روند اجرای برنامه را تسریع بخشیم.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری و سایر سازمان‌ها و ادارات شهرستان برای برگزاری کنگره تعهداتی را متقبل شده‌اند، افزود: دبیرخانه علمی کنگره می‌تواند در دانشگاه فعال و به کار خود ادامه دهد و دبیرخانه اجرایی باید از دانشگاه خارج و به مجموعه‌ای مانند شهرداری منتقل شود.

طالبی با بیان اینکه شهرداری برای تحویل گرفتن دبیرخانه اصلی و اجرایی کنگره هیچ مشکلی ندارد، عنوان کرد: امیدواریم هرچه زودتر مسئولان تصمیمات مورد نیاز در این زمینه را بگیرند تا فرآیندهای کاری مربوط به کنگره تسریع یابد.

وی با بیان اینکه سربداران و قیام آنان بخش مهمی از تاریخ کهن ایران و تاریخ شیعه است، افزود: نخستین حکومت شیعی ایران توسط این دولت و این قیام در منطقه سبزوار شکل گرفت و در حقیقت سربداران شناسنامه و سند افتخار مردم این دیار است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش خود را در زمینه برگزاری این مراسم به کار بندند، عنوان کرد: پیش‌بینی شده تا کنگره در سطح بین‌المللی برگزار شود که در این زمینه باید اعتبارات ویژه‌ای نیز از سوی وزارتخانه‌های مربوطه اختصاص یابد.

منبع: فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما