رقم چشمگیر قبولی های دانشگاه حکیم سبزواری در کنکور کارشناسی ارشد

 توفیقات قابل توجه دانشجویان دانشگاه حکیم در آزمون کارشناسی ارشد سال جاری

با توجه به ارسال
گزارش آماری آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۹۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و استخراج اطلاعات از گزارش مذکور، وضعیت دانشگاه حکیم سبزواری در این آزمون با توجه به افتخارات کسب شده، جای تبریک و تحسین دارد.

تعداد ۲۳۱۹ نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه در  این آزمون شرکت نموده اند که تعداد افراد پذیرش شده ۷۴۰ نفر( ۹۲/۳۱٪) می باشد که با این تعداد افراد پذیرش شده، دانشگاه موفق به کسب رتبه ۵۲ در بین بیش از ۱۴۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی عالی کشور شده است.   

وضعیت دانشگاه در گروه های آموزشی مختلف  به شرح جدول زیر می باشد:

 نام گروه آموزشی

 تعداد شرکت کننده  

  تعداد پذیرش شده

  میزان قبولی بر حسب درصد

    علوم پایه

 ۳۸۹

 ۱۷۵

 ۹۹/۴۴

 علوم انسانی

 ۱۲۷۰

 ۳۹۹

 ۴۲/۳۱

 فنی و مهندسی

 ۴۴۴

۱۳۰

 ۳۸/۲۹

 کشاورزی

 ۷۵

 ۱۴

 ۶۷/۱۸

 هنر

 ۱۳۹

 ۲۲

 ۸۳/۱۵


    مطابق اطلاعات استخراج شده برخی از گروه های آموزشی دانشگاه موفق به کسب رتبه قابل توجهی در بین سایر گروه های آموزشی دانشگاه های کشور شده اند که جای تقدیر و تشکر از همکاران محترم این گروه ها و دانشجویان عزیز دارد.

وضعیت گروه های آموزشی دانشگاه که در بین ۱۰ گروه برتر کشور قرار گرفته اند به شرح زیر می باشد:

گروه فیزیک موفق به کسب رتبه اول در بین بیش از ۸۰ دانشگاه، گروه زبان انگلیسی موفق به کسب رتبه ششم در بین بیش از ۱۵۰ دانشگاه، گروه ریاضی موفق به کسب رتبه هشتم در بین بیش از ۸۰ دانشگاه، گروه جغرافی موفق به کسب رتبه هشتم در بین بیش از ۸۰ دانشگاه  و گروه ادبیات فارسی موفق به کسب رتبه دهم  در بین بیش از ۱۳۰ دانشگاه شده اند.

منبع: پایگاه خبری دانشگاه حکیم سبزواری

نظرت را بنویس
comments

میزان درصد که حساب کردید درسته؟ هر جور حساب کنی هیچ کدومش درست نمیشه عدد سازی هم یه حدی داره اینقد تابلو با این وضعیت پذیرش در مقطع ارشد، قبولی کار سختی نیست باید ببینی چند تا رتبه تک رقمی داشتن

اين خبر ها رو جهت اطلاع مسئولان همشهري بزنيد/ اواخر سال پيش هم خبر جهاني شدن عروسک هاي استان را داشتيم. مسئولان ميراث فرهنگي سبزوار چه کردند ________________ صنعت حوله بافی خراسان جنوبی هم در راه جهانی شدن قرار گرفت، مسئولان میراث فرهنگی سبزوار چه کردند؟ اواخر سال پيش هم خبر جهاني شدن عروسک هاي استان خراسان جنوبی را داشتيم. حالا مسئولان ميراث فرهنگي سبزوار چه کردند؟ خبرگزاری مهر: رمضانی خبرداد: قنات بلده فردوس و صنعت حوله بافی خراسان جنوبی در راه جهانی شدن حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران با حضور خود در خراسان جنوبی قول پیگیری برای ثبت جهانی قنات بلده فردوس و صنعت حوله بافی استان را داده است. به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی ظهر یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهارکرد: با ارائه راهکارهای موثر از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران، حوله بافی خراشاد و قنات بلده فردوس درآینده نزدیک ثبت جهانی می‌شوند. وی با بیان اینکه میراث فرهنگی خراسان جنوبی قابلیت معرفی به دنیا را دارد، افزود: برخی از میراث فرهنگی خراسان جنوبی در دنیا منحصر بفرد است. مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی سال جاری سه میلیون و ۳۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید داشته اند، افزود: از این تعداد بیش از یک میلیون نفر در استان اسکان یافته اند. رمضانی بیان کرد: درسال گذشته تعداد تورهای گردشگری به خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و در چند روز گذشته خراسان جنوبی نیزمیزبان یک تیم گردشگری از کشور لیتوانی بوده است. مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی نیز در این کارگروه اظهارکرد: در چند سال گذشته ساماندهی بافت با ارزش روستایی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون بافت با ارزش روستای خور از توابع شهرستان خوسف، فورگ از شهرستان نهبندان و چنشت از توابع شهرستان سربیشه در دستور کار قرار گرفته است. علی اصغر آسمانی مقدم بیان کرد: درحال حاضر اجرای طرح هادی روستایی در شش روستای هدف گردشگری استان در حال اجراست.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما