مراسم یادبود مرحوم حسین قندی در زادگاهش سبزوار برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار:

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار از برگزاری مراسم یادبود استاد حسین قندی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مهدی مقصودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حفظ نام بزرگان و فرهیختگان سبزواری یک ضرروت است، اظهار داشت: سبزوار دارای چهره‌های شاخص بزرگی است که در راستای اعتلای فرهنگ در کشور تلاش‌های زیادی کرده‌اند وظیفه ماست تا این افراد را در زمان حیات شناسایی و مورد تقدیر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سبزوار با بیان اینکه استاد حسین قندی چهره ماندگاری است که مردم سبزوار دیر با آن آشنا شدند، تصریح کرد: امروز ما به شناخت چهره‌های برجسته‌ای چون استاد قندی، دکتر علی شریعتی، محمود دولت‌آبادی، عطاملک جوینی، استاد سیادتی و ... نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه با پیشنهاد شهرداری مراسمی یادبودی برای وی در شهرستان برگزار می‌شود، یادآور شد: با توجه به پیگیری‌ها صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مراسم با حضور خانواده استاد حسین قندی برگزار و در حاشیه آن نیز پارکی که به نام وی نامگذاری شده افتتاح می‌شود.

مقصودی با بیان اینکه نامگذاری یک پارک، نصب سردیس و برگزاری نکوداشت کمترین کاری است که ما می‌توانیم در حق این بزرگان انجام دهیم، ادامه داد: در آینده نیز برای ساخت سردیس استاد قندی فراخوانی برگزار می‌شود تا بتوانیم این سردیس را توسط بهترین اساتید مجسمه‌ساز بسازیم.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما