تبریزی ها، یاد و خاطره حسین قندی روزنامه نگار برجسته سبزواری را گرامی داشتند

حدود دو هفته از درگذشت حسین قندی یکی از فرزندان نخبه و شایسته دیار سربداران و خاک سپاری پیکر وی در تهران می گذرد، و به همین مناسبت مراسم های یادبودی به احترام سلطان تیتر ایران در شهرهای مختلف کشور در حال برگزاری است که از جمله می توان به مشهد و تبریز اشاره کرد.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه هرچند مسئولان و فعالان فرهنگی سبزوار شهر زادگاه استاد قندی نتوانستند در زمان حیاتش بهره ای از وجود وی ببرند و ارتباط خاصی با این استاد پیشکسوت مطبوعات ایران برقرار کنند و حتی پس از وفاتش نیز نتوانستند ترتیبی فراهم کنند تا پیکر این فرزند نخبه سبزوار در زادگاهش به خاک سپرده شود تا شهر دیرینه های پایدار بتواند همواره به ستارگان خود ببالد، اما طبق اعلام های قبلی قرار است بعد از ظهر امروز یکشنبه 13 اردیبهشت 93 مدتی بعد از شهرهای تهران، تبریز و مشهد در مسجد الزهرای سبزوار نیز مراسم یادبودی با حضور خانواده مرحوم قندی در برگزار شود.

خبرگزاری ایسنا، خبر برگزاری مراسم یادبود استاد حسین قندی در تبریز را به شرح زیر منتشر کرده است:

مراسم یادبود «حسین قندی» در تبریز برگزار شد

مراسم یادبود حسین قندی، استاد ارتباطات و روزنامه‌نگاری ایران با حضور اصحاب مطبوعات و رسانه در مسجد بلال صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه تبریز در این مراسم گفت: روزنامه‌نگار و خبرنگار جلوتر از جامعه حرکت می‌کند و الگوی جدید و نگاه انتقادی نسبت به جامعه دارد.

وی ضمن تسلیت به جامعه مطبوعات و رسانه اظهار کرد: استادان این رشته راه پیشرفت جامعه را هموار می‌کنند و از دست دادن این استاد بزرگوار ضایعه‌ای بزرگ برای فرهنگ ایران اسلامی و روزنامه‌نگاری کشور است.

حسین قندی، نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران را در کشور تربیت کرد که بسیاری از فعالان این عرصه خود را مدیون وی می‌دانند، چرا که وی از دریچه‌ای نو به این عرصه نگریست و تمام همت خود را برای ترویج این نگاه به کار بست.

از جمله آثار قندی می‌توان به کتاب روزنامه‌نگاری نوین، مقاله‌نویسی در مطبوعات، روزنامه‌نگاری تخصصی، شش گزارش و یک سفرنامه و کتاب تخیل در روزنامه‌نگاری اشاره کرد.

زنده‌یاد حسین قندی استاد علوم ارتباطات پنج شنبه گذشته در سن 64 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

این آیین به همت تشکل‌های مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی بسیج رسانه، خانه مطبوعات استان، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان‌شرقی، انجمن صنفی مدیران مسئول و شورای روابط عمومی‌های آذربایجان‌شرقی با حضور اندیشمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و همه تلاشگران حوزه مطبوعات، رسانه‌های مکتوب، سمعی و بصری برگزار شد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما