برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی در سبزوار

 معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار  با بیان اینکه یادواره 183 شهید فرهنگی و دانش‌آموز در سبزوار در روز 21 اردیبهشت ماه جاری و با حضور حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این کنگره با دو رویکرد پژوهشی و یادواره در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

مرتضی بینش با بیان اینکه در بخش پژوهش بیش از 270 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: این مقالات در 17 موضوع و با محوریت شهید و شهادت توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان نوشته و به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های این کنگره ورود مستقیم دانش‌آموزان به حوزه مدیریتی آن است، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امروز شاهد هستیم که بخش‌های اجرایی و فکری کنگره توسط دانش‌آموزان در حال پیگیری است که سبب آشنایی بیشتر این قشر با شهدا و فرهنگ شهادت می‌شود.

دکتر بینش با اشاره به اینکه تعداد 183 شهید فرهنگی و دانش‌آموز در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی از این دیار به شهادت رسیده‌اند، افزود: از این تعداد 40 تن از شهدا فرهنگی و آموزگار هستند.

مدیر  آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی این فرهنگ باید از سطح مدارس آغاز شود تا دانش‌آموزان هر چه بیشتر با حماسه‌سازی‌های رزمندگان اسلام آشنا شوند.

منبع : خبرگذاری پانا
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما