برگزاری نخستین دوره کشوری رفتارشناسی حریق در سبزوار

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار از برگزاری نخستین دوره کشوری رفتارشناسی حریق و تکنیک‌های تهویه و تخلیه در آتش‌نشانی این شهرستان خبر داد.

مهدی احمدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه برای برگزاری این دوره مجوزهای لازم از استانداری خراسان اخذ شده است، اظهار کرد: در این دوره 50 تن از نخبگان و برترین‌های سازمان آتش‌نشانی‌های سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان از استان‌های آمل، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و ... شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی برای نخستین‌بار در شهرستان سبزوار برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی در مدت دو روز و به صورت عملی و تئوری اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این دوره مباحث آموزشی از جمله تاثیر تهویه مناسب بر آتش‌سوزی و فعالیت‌های اطفای حریق، تبیین اصول، مزایا، محدودیت‌ها و اثرات تهویه افقی و طبیعی، محدودیت‌ها و اثرات تهویه هیدرولیک، اثرات تهویه فشار مثبت و فشار منفی و نقش تهویه در پیشگیری از احتراق تدریس می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار با اشاره به اینکه به شرکت‌کنندگان این دوره مدارک رسمی از سوی استانداری خراسان داده می‌شود، افزود: این دوره آموزشی با هدف ارتقای توان آتش‌نشان و تربیت نیروهایی مجرب در هنگام رویایی با آتش برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان سبزوار به ارائه خدمات به مردم این شهر می‌پردازند، ادامه داد: در هفته پایانی اردیبهشت ماه امسال نیز دو ایستگاه آتش‌نشانی در مناطقی که دسترسی به آنها در هنگام حوادث سخت و دارای مشکلاتی است کلنگ‌زنی و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع :خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments

مصطفی

استان آمل؟تازه تشکیل شده ؟ این رو آقای احمدی گفتن یا خبرنگار شما از خودش نوشته؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما