همزمان با سراسر کشور آزمون قرآن و عترت در سبزوار برگزار شد.

فهیمه محسنی ثانی در حاشیه برگزاری آزمون قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: این آزمون همزمان در سراسر کشور و با حضور رده‌های سنی مختلف و در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

مدیر موسسه تربیت مدرس قرآن کریم سبزوار با بیان اینکه در این آزمون شرکت‌کنندگان از 10 موسسه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور پیدا کرده بودند، تصریح کرد: برای شرکت در این آزمون بیش از 485 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 335 نفر موفق به دریافت کارت و شرکت در آزمون شدند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌کنندگان از شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، داورزن و بخش‌های روداب و ششتمد سبزوار برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده بودند، یادآور شد: براساس آمارهای ارائه شده بخش روداب سبزوار با 80 شرکت‌کننده رتبه نخست تعداد آزمون دهنده در این برنامه را به خود اختصاص داده است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه این آزمون زیر نظر اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی برگزار شده است، افزود: این آزمون در مرحله شهرستانی برگزار شده که برترین‌های آن برای شرکت در آزمون استانی به مرکز استان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این آزمون در چهار موضوع ترجمه، حفظ، تدبر و مفاهیم قرآن کریم و ترجمه مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار شد، گفت: آزمون در 17 کد رشته تقسیم و در سطوح مقدماتی و تکمیلی برگزار شده است.

منبع :خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما