شهر من بزرگیت را پاس می داریم ...

آغازی امیدوارکننده برای هفته سبزوار، با میلیون ها نفر بیننده شبکه یک سیما از سراسر ایران

آیین افتتاح هفته  سبزوار و گرامیداشت هشتادمین سالروز تأسیس شهرداری در دیار سربداران همزمان با عید با سعادت مبعث در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار امروز در حالی برگزار شد، که میلیون ها نفر  از هموطنان ایرانی  از سرتاسر  کشور و جهان می توانستند پخش زنده این برنامه را بین ساعت 10 صبح الی 12 ظهر از شبکه سراسری یک سیما تماشا کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، اجرای ورزش پهلوانی  و مرشدخوانی  توسط تعدادی از بهترین قهرمانان  ملی و جهانی در سبزوار، پخش گزارش های معرفی  بناهای تاریخی  شهر دیرینه های پایدار از جمله مناره خسروگرد، مسجد جامع و مسجد پامنار، گزارش از آداب و رسوم مراسم عروسی در سبزوار، اجرای موسیقی محلی توسط هنرمندان سبزواری، رقص محلی اسب چوبی توسط گروه هنری ورشرنگ، از بخش های متنوع این برنامه بود.

هرچند دارالمومنین سبزوار دارای ظرفیت های همه جانبه ای به ویژه در زمینه های تاریخی، فرهنگی، هنری، علمی و اقتصادی و سیاسی است، اما تا کنون چندان که باید و شاید این ظرفیت های ارزشمند به دیگر هموطنان ایرانی و یا حتی به بسیاری از شهروندان سبزواری معرفی نشده است و برگزاری  چنین برنامه هایی که به واسطه پخش زنده از شبکه های تلویزیونی مخاطبان میلیونی نیز دارند، می تواند نقش موثری در جبران کم کاری های صورت گرفته در گذشته داشته باشد.

برای  آن دسته از مخاطبانی  که آیین افتتاحیه هفته سبزوار را در تلویزیون منزل و از طریق  شبکه یک سیما مشاهده کرده باشند، برنامه 2 ساعته ای که بخش هایی از آن به صورت زنده و بخش هایی دیگر به صورت گزارش های ضبط شده از قبل پخش شد، در مجموع برنامه ای شاد و قابل قبول بود که البته شاید می شد، در زمانبندی برنامه های اجرا شده و یا کارگردانی گزارش های ضبط شده قبلی نظیر آنچه از دو مراسم عروسی در سبزوار تهیه شده بود، کیفیت و دقت بیشتری صرف شود، اما روی هم رفته می توان به این تلاش مجموعه مدیریت شهرستان به ویژه فرمانداری، شهرداری و شورای شهر برای ترتیب دادن چنین برنامه ای امتیاز مثبتی داد.

یقیناً پس از این افتتاحیه، در طول یک هفته آینده شهروندان سبزواری با دقت وجدیت بیشتری برنامه های هفته سبزوار را پیگیری خواهند کرد. هفته ای که اگر تا پایان آن برنامه هایی عمیق، با کیفیت و متنوع به اجرا در بیاید، به خاطر وسعت مخاطب، طول زمان برگزاری، تنوع برنامه ها و ...بی شک به یکی از نقاط عطف فعالیت های  فرهنگی سبزوار در چند سال اخیر تبدیل خواهد شد که در زمان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، و تصدی دکتر محمدعلی طالبی بر  شهرداری دیار سربداران و حضور احمد برادران در جایگاه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سبزوار به انجام رسیده است.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

 شرح برنامه های هفته سبزوار از 26 اردیبهشت تا 1 خرداد

نظرت را بنویس
comments

ننه گل ممد ای ننه گل ممد اااااایییییی.چه ابذروریزیی امروز صبح از شبکه یک پخش شد اونهم توسط دو نفر از اعضای شورای شهر اون اسفند و اشاره های اقای کارگری که یعنی اسفند رو ببر اونطرف چقدر مسخره بود .تازه توی شهدای گمنام هیچکس دکتر صانعی رو بعنوان یکی از موسسین دانشگاه ازاد و ریس سابق دانشگاه ازاد معرفی نکرد اقای واحدی بی خبر از همه جا در اخرین لحظه خیلی سرسری بعنوان پدر شهید از ایشون یاد کردند. واقعا برنامه هاشون سبزوار رو بعنوان یک شهری که هنوز توی اداب وسنن قومی قبیله ای دویست سال پیش گیر کرده معرفی کرد .افتضاحه افتضاح لطفا ادامه ندین

س.م.ف

سلام من سبزواری ام و تهیه کننده ارشد صدا و سیما هستم و واقعا از پخش این برنامه بی انسجام و بی برنامه و بدون تدارکات مناسب که اصلا در شان مردم شریف شهرم نبود رنجیده خاطر شدم .حتی یک عامل برنامه ساز تازه کار هم چنین برنامه سخیف و ابتدایی را ارائه نمیدهد . البته باید از همت مسئولان شهر بخاطر انجام این کار تشکر کرد منتها متاسفم که همکاران من در شبکه یک برنامه را در حد یک روستا دیده و برگزار کردند.

علیرضا

تمام مراسم یکطرف اون عروسی کذایی یکطرف. آخه کجا سبزواریه اینطری جشن میگیرین.اینهمه تالاروباغ لوکس این کجابودش برای این دلقک بازی ها. مگه سبزواریها خودشون چشونه که عروسی روستاییها رو پخش میکنن

عبد ا...

چی شد نکنه میخواستی عروسی بچه پولدار ها پخش کنه که لختی پختی تو هم می لولند.

سلام.این چه تصاویری بودکه از رسانه ملی پخش کردند.عروسی مردم چه ربطی به هفته سبزوار ویا آداب ورسوم شهر داره.فرصتی بودکه از دست رفت.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما