خانه هنرمندان سبزوار در منزل تاریخی مرحوم اسلامی افتتاح شد

خانه هنرمندان سبزوار افتتاح شد

در دومین روز از هفته نکوداشت سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری سبزوار، خانه هنرمندان سبزوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، شهردار سبزوار در این مراسم گفت: خانه تاریخی اسلامی یکی از خانه های قدیمی و تاریخی کهن شهر دیار سربداران است که با تغییر کاربری به خانه هنرمندان سبزوار تبدیل شد.

دکتر محمد علی طالبی با بیان اینکه این مجموعه به صورت اجاره‌ای در اختیار شهرداری قرار گرفته، افزود: هدف شهرداری خرید خانه است که در مرحله بررسی قیمت‌گذاری توسط کارشناسان هستیم و پس از خریداری این مکان به صورت کامل در اختیار خانه هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: زین پس این خانه در اختیار همه هنرمندان سبزواری است و انجمن های موسیقیایی، خوسنویسی، هنرهای تجسمی، شعر، ادب، سینما و… می توانند فعالیت های هنری خود را در این مکان به منحصه ظهور بنشانند.

دکتر طالبی همچنین تصریح کرد: با توجه به آسیب دیدن بخشی از این خانه اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای مرمت آن هزینه شده است.

دختر مرحوم اسلامی مالک این خانه نیز در این مراسم گفت: این خانه که دارای ۶۵۰ مترمربع مساحت است روزی ثبت میراث بوده است.

خانم اسلامی افزود: زمانی که میراث برای بهسازی و نگهداری این خانه اقدامی نکرد با مراجعه به دیوان عدالت اداری این خانه را از مالکیت میراث درآورده و اقدام به بهسازی و مرمت نمودم و آن را در اختیار شهرداری سبزوار برای انجام امور فرهنگی و هنری دادم.

وی با تاکید بر اینکه خانه های قدیمی شناسنامه شهر محسوب می شوند، گفت: در این خانه ها زندگی جریان دارد به نظر بنده همه چیز پل و حساب های بی شمار بانکی نیست.

منبع: وبسایت شهرداری

 

 

نظرت را بنویس
comments

زاهدی

با سلام خدمت شما آدرس این خانه را می شود بیان کنید. با تشکر
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما