در هفته سبزوار

نام دکتر علی اصغر دادگر، دکتر منیره پورجواد و دکتر سید محمدعلوی مقدم در فهرست نیک اندیشان سبزوار بزرگ ثبت شد

در دومین روز از برگزاری هفته سبزوار، به مناسبت کلنگ زنی یک موسسه خیریه علمی و فرهنگی در سبزوار با سرمایه بیش از یک میلیاردتومانی دکتر علی اصغردادگر و همسر ایشان، خانم دکتر منیره پورجواد، نام این دو همشهری فرهیخته به فهرست نیک اندیشان سبزواربزرگ که توسط مجله تحلیلی اسرارنامه در حال گردآوری است، افزوده شد.

همچنین نام دکتر سیدمحمدعلوی مقدم نیز که خود علاوه بر اینکه یکی از خیران کتابخانه ساز سبزواراست، در شکل گیری اندیشه احداث موسسه خیریه علمی و فرهنگی توسط دکتر دادگر و همسرش نقش داشته است، نیز به فهرست نیک اندیشان سبزواربزرگ افزوده شد.

گفتنی است، روز گذشته طی مراسمی که گزارش مختصری از آن در برنامه صبح به خیرایران شبکه یک سیما نیز منتشر شد، دکتر دادگر و همسر نیک اندیش ایشان در اقدامی خداپسندانه سنگ احداث دو کلینیک تخصصی چشم پزشکی و قلب را در سبزوار بنا نهادند که قرار است درآمدهای این دو کلینیک تخصصی صرف هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان کم بضاعت شود.

دکتر سید محمدعلوی مقدم چهره ماندگار کشور در رشته ادبیات و خیر کتابخانه ساز سبزواری نیز که خود از مشوقان اصلی دکتر دادگر و همسرش در احداث این موسسه خیریه علمی فرهنگی بوده است، در حاشیه مراسم طی مصاحبه ای با گزارشگر شبکه یک سیما، از عشق و علاقه قلبی خود به سبزوار گفت و در حالی که بغض گلویش را می فشرد، اظهارداشت: بارها گفته ام، هنگامی که فوت کردم، جنازه من را در سبزوار به خاک بسپارید.

به همین مناسبت، مجله تحلیلی اسرارنامه، امروز مفتخر است که فهرست در حال تکمیل نیک اندیشان سبزوار بزرگ را با نام این سه همشهری فرهیخته مزین سازد :

فهرست نیک اندیشان سبزوار بزرگ (کلیک کنید)

شما گرامیان هم اکنون می توانید گزارش کامل کلنگ زنی احداث موسسه علمی فرهنگی دکتر دادگر را در سبزوار به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رصد در ادامه مطالعه نمایید:

 

دو کلینیک تخصصی قلب و چشم در سبزوار ایجاد می شود

دانشجویی برای فروش کلیه‌اش به‌منظور تأمین شهریه دانشگاه به دادگر مراجعه می‌کند. این ماجرای تأثربرانگیز تلنگری می‌شود تا جراح فوق تخصص سبزوار به‌صورت مرتب از سال 1380 بخشی از درآمدش را به نیت کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت کنار بگذارد.

به گزارش رصد، علی‌اصغر دادگر، فوق تخصص جراحی قلب و استاد دانشگاه علوم پزشکی، با سرمایه شخصی‌اش که در طول سال‌ها و با زحمات فراوان کسب کرده است بانی ایجاد موسسه خیریه‌ای علمی فرهنگی در سبزوار شده است.
شهرداری سبزوار دریکی از برنامه‌های هفته سبزوار مراسمی را با حضور دادگر و همسرش پورجوادی برگزار کرد تا افتتاحیه‌ای بر آغاز به کار موسسه خیریه علمی فرهنگی دکتر دادگر در سبزوار باشد.
علی‌اصغر دادگر، جراح فوق تخصص خیراندیش سبزواری در این زمینه گفت: باید بدانیم همه درآمدی که هرکدام از ما به‌عنوان یک فرد در این جامعه داریم مال خودمان نیست بلکه بخشی از آن سهم دیگران است. برای این مجموعه برنامه وسیعی در نظر داریم که در توان من تنها نیست. از حضور کسانی که حتی به‌اندازه یک لیوان آب کمک کنند برای ادامه مسیر استقبال می‌کنیم.
دی در ادامه اظهار داشت: از سال ۱۳۸۰ منابعی را به این کار اختصاص داده‌ام که الآن یک میلیارد تومان است و متعهد شده‌ام تا دو یا سه سال آینده برای این کار سه میلیارد تومان اختصاص دهم.

علوی مقدم- علی اصغر دادگر-پور جوادی- موسسه خیریع علمی فرهنگی دکتر دادگر

شهردار سبزوار درباره ایجاد موسسه مذکور گفت: سال گذشته در نشستی که در منزل دکتر علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات ایران تشکیل شد، دکتر دادگر نیت خیرشان را مبنی بر ایجاد موسسه علمی فرهنگی به‌صورت خیریه و غیرانتفاعی طرح موضوع کردند.
محمدعلی طالبی در ادامه اظهار کرد: در نشست‌های بعدی که با حضور تعدادی از علاقه‌مندان به تعالی شهرستان برگزار شد، قرار شد توسط موسسه خیریه دکتر دادگر پس از تشکیل یک کلینیک تخصصی قلب و یک کلینیک تخصصی چشم‌پزشکی در سبزوار ایجاد شود تا از محل درآمد آن مطابق با نیت دکتر دادگر به دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت کمک شود.
وی افزود: یکی دیگر از خیرین سبزوار به نام هادی الداغی نیز زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع را برای این موضوع اختصاص دادند. چون زمین برای این کار جایگاه مناسبی نداشت قرار شد این زمین به‌صورت معوض در اختیار شهرداری سبزوار قرار گیرد و در عوض معادل ریالی قیمت زمین به وی واگذار شود که با اقدام خداپسندانه آقای الاغی و اهدای بلاعوض زمین به موسسه قرار شده است که زمین مذکور در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در عوض شهرداری سبزوار زمینی مناسب را برای اجرای طرح و ایجاد موسسه در اختیار موسسه خیریه علمی فرهنگی دکتر دادگر قرار دهد.
طالبی افزود: در حال حاضر دو سه‌نقطه برای این منظور معرفی‌شده است که هنوز قطعی نشده است اما زمینی در انتهای بلوار آزادگان، روبروی فرهنگسرای مرحوم ترابی در نظر گرفته‌شده که احتمالاً موردتوافق قرار بگیرد.
وی با ذکر تصریح بر این نکته که مطمئن هستم این موسسه به یکی از مؤسسات خیریه موفق در سطح استان خراسان رضوی تبدیل خواهد شد گفت: با توجه به نیت دکتر دادگر و دوستان وی امیدوارم حداقل در شهرستان سبزوار و استان خراسان دانش‌آموز و دانشجویی نداشته باشیم که به دلیل مشکلات مالی از تحصیل و پیشرفت بازبماند.
وی در مورد کمک‌های شهرداری در این زمینه گفت: یکی از وظایف شهرداری و شورای شهر کمک به مؤسسات خیریه به‌خصوص کمک‌های فنی و حرفه‌ای است تا این‌گونه مؤسسات بتوانند روی پای خودشان بایستند. در مورد موسسه مذکور نیز شهرداری با کمک‌های جانبی در خدمت خیرین هست و خواهد بود.
شهردار سبزوار بیان داشت: شوراها در تنها موردی که می‌توانند وارد اجرا شوند موضوع تأسیس مؤسسات مردم‌نهاد و ازجمله خیریه‌ها است و شهرداری هم وظیفه خودش می‌داند که در این زمینه کمک کند و تا حد امکان در کنار کمک‌های فنی و حرفه‌ای کمک‌های مالی را هم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برخی خیرین سبزوار مقیم مشهد در این زمینه گفت: خوشبختانه منابع مالی موردنظر الآن در حساب این پزشک خیر سبزوار موجود است که فکر می‌کنم حدود ۲ میلیارد تومان باشد و با توجه به حساسیت‌های شخص وی در مورد طراحی مطلوب انشاء الله پس از طی مراحل مقدماتی از اسفندماه سال جاری شاهد شروع عملیات اجرایی دو کلینیک تخصصی قلب و چشم در سبزوار خواهیم بود.

گزارشی دیدنی از آغاز به کار موسسه خیریه علمی فرهنگی دکتر دادگر در سبزوار

در اولین روز از «هفته سبزوار» و همزمان با عید مبعث پیامبر رحمت (ص) آئین کلنگ زنی موسسه خیریه علمی فرهنگی دکتر دادگر با حضور استاد علوی مقدم در سالن اجتماعات شهرداری سبزوار برگزار شد.

سید اقبال واحدی گزارشی از این مراسم تهیه کرده بود که در برنامه زنده صبح بخیر ایران شبکه یک سیما پخش شد.


 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خانه هنرمندان سبزوار، افتتاح شد

 

نظرت را بنویس
comments

همشهری

باسلام چقدرسخته آدم اعتراف بکنه به حس حسادتی که نسبت به دیگران پیداکرده.بنده نه تنها حش حسادتم نسبت به این همه سادگی دربیان محبت ازطرف این بزرگان برانگیخته شد بلکه سرتعظیم فرودمیارم جلوی این بزرگواران.انشاله عمری باشه درکناراین دوستان ومراسم افتتاح این کلینیک ها رو جشن بگیریم. باآرزوی سربلندی مردم سربداران
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما