طنزنوشته هایی به قلم محمدابراهیم اکبری / خاطرات محال شماله یادم بره!

محمدابراهیم اکبری نویسنده ادبی و منتقد اجتماعی شهرستان سبزوار که این روزها بیشتر دست نوشته های خود را در وبلاگ کوه مش منتشر می کند، به تازگی دو یادداشت طنز را در اختیار تحریریه اسرارنامه قرار داده است، که در ادامه منتشر می شود:

 

احمد برادران ، معاون محترم استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار: دولت یازدهم به سلامت و درمان نگاه ویژه دارد!(منبع)

دندِموجی: مردم چطور از خجالت این نگاه ویژه ی شما در بیان! نگاه ویژه تون کشته این مردم رو! اثرات نگاه ویژه تون رو هم دیدن!

از وقتی آمدید ده ها گروه موسیقی که بیچاره ها می رفتند در عروسی ها روان مردم رو شاد می کردن و عامل سلامت روان مردم بودن،  بساط شون جمع شده!

از نگاه ویژه تون آدم یاد برره می افته! نگاه های ویژه ی شیرفرهاد تو مزرعه ی نخود و ...

خسته نشدید از گفتن این جمله های تکراری و نخ نما شده!؟

*    *   *

طنز اجتماعی  :  

خاطرات محال شماله یادم بره!

ببینید ! با یک جا به جایی ساده یا ننوشتن یک کلمه مطلب چقدر فرق می کند. یک هم استانی عزیز! ( انشالله که مسائل رقابتی با سبزوار در میان نبوده باشد) در جایی تیتر کرده بود که : کشیدن هم در سبزوار ممنوع شد. تعجب کردم. بی انصاف جوری اورده بود که انگار دندان کشیدن ،  سرمه کشیدن ، جیغ کشیدن ، چاقو کشیدن ، لایی کشیدن ، نقشه کشیدن و صد ها کشیدن دیگر هم مثل قلیان کشیدن در سبزوار ممنوع شده است!

نه برادر جان! شما در سبزوار این همه کشیدن را ندیده ای چسبیده ای به یک مورد ممنوعیت کشیدن قلیان! بعد هم ناجوانمردانه مدعی شده ای در سبزوار آمار خجالت کشیدن ، خمیازه کشیدن ، بیکاری کشیدن و ده ها کشیدن دیگر بیشتر از فلان شهر است.

حقیر به عنوان یک شهروند کوچک معروض می دارم ما در سبزوار هیچ مشکلی با هیچ نوع کشیدنی نداریم. جز یک مورد و آن هم بالا کشیدن است!

این مشکل هم نه این که خدای نکرده برگردد به عزیزان زحمت کشی که بالا می کشند نه! مشکل به طرف هایشان برمی گردد که دم به ساعت با مراجعه ی بی مورد، عجولانه و غیرمسئولانه و گاهاً با بیان جملاتی مستهجن مثل اینکه: رسماً پول مارا بالا کشیده اید ، خاطر ان عزیزان  که مظلومانه پشت میزشان نشسته و چای بی یو تی می نوشند را مکدر می کنند.

این چه حرفیه اقای محترم! پول مارا بالا کشیده اید یعنی چه!؟ حرف میزنی درست حرف بزن. آی باتو ام! اقایی که رفته ای بالای نرده  چپ چپ نگاه می کنی درست صحبت کن پررو..! ببخشید یک لحظه ناراحت شدم! بی خیال! ناز داره ... ناز داره ...

همینطور تکرار کنید،،  ناز داره ...نرگس شیراز داره .. ناز داره...حساب پس انداز داره...

نویسنده : محمد ابراهیم اکبری

برای مطالعه نوشته های بیشتر از همین نویسنده هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما