معرفی منتخبان جشنواره داستان خوانی رضوی در دانشگاه حکیم سبزواری

 مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در نشستی صمیمی در خصوص جشنواره ادبیات داستانی رضوی  به خبرنگارماگفت:ادبیات گستره وسیعی را در بر می گیرد و حوزه سفرنامه نویسی و داستانی مرتبط با معرفت دینی بخشی از آن را تشکیل می دهد، اما چون ماهیتا با اعتقادات و زندگی مردم مربوط است می تواند هم در زندگی مردم مفید و موثر باشد و هم در ادبیات ما. ادبیات دینی و آیینی اعتبار ادبیات یک جامعه است. وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر چگونگی برگزاری و نتیجه این جشنواره گفت: همینک  فقط بخش داستان خوانی جشنواره به پایان رسیده است و تا بخش اعظم برنامه های جشنواره  که تا آبان به تعویق افتاده است برگزار نشود نمی توان  درباره چند و چون آن صحبت کرد، اما اهمیت چنین جشنواره ای در محافل دانشگاهی، منجر به  توجه فزاینده و قابل تامل جایگاه اهل بیت (ع) به خصوص ولی نعمت ما امام رضا(ع) در میان اقشار تحصیل کرده خواهدشد.


مدیر فرهنگی ،ادبیات  آیینی ومذهبی را ضمن تبرک و متعالی بودن آن،زمینه ساز ایجاد و گسترش رگ مایه های اصیل اعتقادی در کالبد هنر معرفی کرد و گفت:در این شرایط تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ضرورت  برگزاری اینگونه جشنواره ها بسیار مهم بوده و حتی بی بدیل است.

کانون دیدار،همگام با جشنواره ادبیات داستانی رضوی

جشنواره ادبیات داستانی رضوی،به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و همکاری همه جانبه کانون تازه تاسیس دیدار،اولین مرحله افتتاحیه خود را در بخش داستان خوانی دراماتیک آغاز به پایان رساند.

زینبی مدیر کانون فرهنگی هنری دیدار به خبرنگار ما گفت:با توجه به اینکه این کانون تازه به جمع کانونهای فرهنگی دانشگاه پیوسته است اما تاکنون توانسته در برگزاری مراسمات ویژه دانشجویی و حتی کشوری همکاری های چشمگیری از جمله کسب عنوان اول در میان کانونهای مساجد کشور در سال93 و واگذاری دبیرخانه جشنواره  ملی ادبیات رضوی  به این کانون نام برد.

وی در خصوص جشنواره ادبیات رضوی گفت:ادبیات آیینی اعتبار ادبیات یک جامعه است، اگر بایسته و رو به رشد باشد. جامعه شیعی ایرانی همیشه با این باورها و تمسک به قرآن و اهل بیت زندگی کرده، جنگیده است، دفاع کرده است، به پیروزی رسیده و گاه هم شکست و تلخی را تجربه کرده و در یک کلام شادی ها و غم های ما در ظرف ادبیات آیین جای گرفته است،که برگزاری اینگونه جشنواره در مهد اصلی تعلیم و تربیت یعنی دانشگاه ها می تواند تاثیرات بسزایی در تعالی کردن تفکرات دانشجویی و جامعه خواهدداشت.

مرتضی زینبی در ادامه برگزاری جشنواره  داستان خوانی دراماتیک را  در محافل دانشگاهی ،از مهمترین  دلایل  درجهت  نزدیک کردن طبقات فکری جامعه دانشجویی و عامه مردم بیان کرد.

منتخبین اولین جشنواره داستان خوانی دراماتیک

در اختتامیه جشنواره داستان خوانی دراماتیک ویژه دانشجویان و هنرمندان شهرستان سبزوار که به همت دانشگاه حکیم سبزواری برگزارشد،منتخبین این دوره از جشنواره توسط چندین دوره بازبینی هیئت داوران دانشگاهی و شهرستانی به شرح زیراعلام شد.

نفرات اول به صورت مشترک به محسن کفاش/پریا ایزدی به دلیل توفیق در انتقال تمام زوایای داستان و استفاده مناسب در احساس و نوع بیان(5000000 هزارریال) و تندیس جشنواره

نفرات دوم به صورت مشترک به سعید فاضلی پور/ نجم سادات تهجدی به دلیل توفیق در انتقال مطلب به مخاطب و سادگی در خوانش(3/750هزارریال)

نفرات سوم به صورت مشترک به لیلا فیروزی/زهرا یزدانی جزی به دلیل بیان روان،سادگی در خوانش و اجرا و مبلغ(2/500هزارریال)

هیئت داوران و بازبینی این جشنواره برعهده:
عضو هیئت  بازبینی
سیدسعید آریا نژاد
حسین معدنی ثانی

هیئت داوران:
محمدرضا دادوند
حسین شمس آبادی
 محسن فرمانبر

منبع : سبزوار فرهنگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما