خير تهراني کمک کرد؛ ارشاد و اداره کتابخانه هاي سبزوار براي ابويسان چه کردند؟

خير تهراني کمک کرد؛ ارشاد و اداره کتابخانه هاي سبزوار براي ابويسان چه کردند؟

يک خير تهراني تعداد 570 جلد کتاب به کتابخانه روستاي اَبَويسان شهرستان جغتاي اهدا کرد.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، رئيس شوراي اسلامي روستاي ابويسان گفت: اين خير نيک انديش  کتاب ها را به نيت ارتقاي سطح فرهنگ و دانش عمومي روستائيان به کتابخانه شهداي روستاي ابويسان اهدا کرده است.
ابويساني افزود:اين کتابها از تهران با قطار فرستاده و براي استفاده مراجعين در کتابخانه روستا قرار داده شد.
وي با بيان اينکه در اين کتابخانه بيش از هفت هزار و 800 جلد کتاب نگهداري مي شود، افزود: چندي قبل نيز يک زمين به ارزش 250 ميليون ريال به کتابخانه اين روستا اهدا شد تا از فروش آن براي تکميل و آماده سازي ساختمان فعلي کتابخانه هزينه شود.
روستاي ابويسان شهرستان جغتاي پارسال به عنوان "روستاي نمونه دوستدار کتاب کشور" شناخته شده بود.
پيش از اين نيز 12 بار افراد، خيرين و نهادهاي مختلف دهها و صدها جلد کتاب به کتابخانه اين روستا که قدمتي 37 ساله و همزمان با عمر انقلاب اسلامي دارد، اهدا کرده بودند.
فرهنگ کتابخواني در اين روستا تا آن حد گسترده و فراگير است که بسياري از اهالي و روستائيان بويژه جوانان، نوجوانان و زنان، عضو اين کتابخانه بوده و جمعي از مردم اين روستا هم به عنوان خيرين و واقفين کتاب فعاليت و حتي فطريه و زکات خود را هم به کتابخانه اهدا مي کنند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرت را بنویس
comments

فرهنگی

با سلام وتشکر ازخیر تهرانی به دلیل حمایت خوبشون از کتابخانه روستای ابویسان جهت اطلاع دوستان جغتای خود دارای اداره کتابخانه هاو اداره ارشاد مستقل می باشد. لطفا بدون اطلاع مطالب رو منتشر نکنید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما