آیا دانشگاه علوم پزشکی قصد تخریب باغ ملی سبزوار را دارد؟ انتقاد عضو شورا از بی سر و سامانی نشریات محلی

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهرسبزوار در اظهاراتی تند که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده است، نسبت به آنچه وضعیت بی سر و سامان نشریات محلی عنوان کرده، اعتراض نموده و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار خواهان رسیدگی به امور مطبوعات محلی شده است.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، هرچند مهدی مقصودی در این اظهارات خود نامی از هیچ نشریه ای نبرده است، اما این احتمال وجود دارد که منظور او به نشریه صدای ملت باشد که در چند شماره اخیر خود انتقادات تند و تیزی را نسبت به عملکرد اعضای شورا و شهرداری وارد کرده است.(منبع)

 مهدی مقصودی همچنین خبر از تصمیم نگران کننده ای در حوزه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار داده است که ممکن است به نابودی یا خسارات جبران ناپذیر به باغ ملی به عنوان قدیمی ترین پارک فضای سبز در مرکز شهر سبزوار منجر شود.

اگر چنان که عضو شورای شهر سبزوار توضیح داده است، ایجاد بخش زباله سوز بیمارستان حشمتیه در جوار باغ ملی، انجام شود و باعث لطمه به فضای سبز و زیبایی این باغ تاریخی در سبزوار گردد که از قدمتی نزدیک به یک قرن برخوردار است، اقدامی نابخشودنی توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شده است که واقعا باید مدیران دانشگاه و البته سایر مسئولان شهرستان نسبت به آن پاسخگو باشند.

اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات مهدی مقصودی در خبرگزاری فارس را منتشر می کند:

وضعیت نشریات محلی سبزوار بی‌سروسامان است

عضو شورای شهر سبزوار با بیان اینکه وضعیت نشریات مکتوب و محلی در سطح شهرستان نابسامان است، گفت: متاسفانه اداره ارشاد سبزوار در این زمینه اقدام جدی از خود نشان نمی‌دهد و همین امر سبب شده تا آشفتگی خاصی در این حوزه مشاهده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مهدی مقصودی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر سبزوار با بیان اینکه وضعیت نشریات مکتوب و محلی در سطح شهرستان نابسامان است، اظهار کرد: متأسفانه اداره ارشاد سبزوار در این زمینه اقدام جدی از خود نشان نمی‌دهد و همین امر سبب شده تا آشفتگی خاصی در این حوزه مشاهده شود.

وی با بیان اینکه برخی از این نشریات به‌صورت غیرقانونی و بدون محتوا در سطح شهرستان توزیع می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از این نشریات محلی اقدام به توهین و اتهام‌زنی به مسئولان شهر و شورا کرده و در این زمینه نیز پاسخگوی اعمالشان نیستند.

عضو شورای شهر سبزوار با بیان اینکه انتظار ما از اداره ارشاد سبزوار پاسخگویی و برخورد با این نشریات محلی است، گفت: شورای شهر به‌عنوان یکی از متولیان امر فرهنگ باید در این حوزه ورود پیدا کند تا با همکاری و هماهنگی سایر ادارات وضعیت رسانه‌های مکتوب و سایت‌های محلی سروسامان پیدا کند.

مقصودی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برای اجرای طرح‌های عمرانی خود زیاده‌خواهی می‌کند، اظهار کرد: ساخت بیمارستان حشمتیه با این وسعت و بزرگی در مرکز شهر یک کار اشتباه بوده و متأسفانه دانشگاه بر این اشتباه افزوده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قصد اجرای پروژه زباله‌سوز این بیمارستان را در حاشیه پارک باغ ملی سبزوار دارد و این باغ از گذشته تاکنون محلی برای حضور مردم سبزوار بوده و دارای ارزش زیادی برای آنان است.

عضو شورای شهر سبزوار با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان شماره 2 سبزوار در محل این پارک مستقر و دارای قدمتی بیش از 40 سال است، خاطرنشان کرد: متأسفانه زمین این کانون در محلی واقع شده که دانشگاه قصد ساخت زباله‌سوزهای بیمارستان را دارد که موجب تخریب این میراث تاریخی و معنوی می‌شود.

مقصودی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در اجرای پروژه‌های عمرانی خود زیاده‌خواهی می‌کند، گفت: این محل دارای ارزش معنوی برای مردم سبزوار است و اصل محل زمین و پارک نیز متعلق به شهرداری است و این مجموعه باید جلوی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی را در تخریب این محل بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری 10 نشست و کارگروه برای ایجاد بازارچه کتاب در شهرستان، یادآور شد: متأسفانه زمینی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده در حاشیه بیمارستان حشمتیه قرار دارد و دانشگاه بدون توجه به مصوبات شورای شهر این محل را تبدیل به پارکینگی برای خودروهای خود کرده و در آینده نیز قصد دارد از این زمین برای رفت و آمد مردم به بیمارستان و درمانگاه‌های آن استفاده کند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

در حاشیه رونمایی از تندیس ابوالفضل بیهقی در سبزوار / هم شکر هم شکایت

نظرت را بنویس
comments

پیشقدم

یک خیانت دیگه به پرونده مسلم اضافه شد تا ببینیم کی پیمانه پر خواهد شد

محمد

آقا فکر می کند هنوز تو گناباد ه

باخیرات

آقای مسلم بودجه های دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را در جوین خرج کرده و دانشکده پرستاری ایجاد کرده در خالی که درمان بسترهای داورزن خوشاب ششتمد و روداب لنگ در هواست

مفتح

متاسفانه آقای مسلم که از حمایت سر سختانه آقای سبحانی نماینده شهر برخوردار می باشد از این نوع خود سریها زیاد انجام داده از جمله پیگیری نکردن دانشکده دندان پزشکی و داروهای گیاهی که حدافل 60 درصد کارهای جذب این دانشکده ها توسط کادر قبلی دانشگاه انجام شده بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما