قاراش میش در تالار کاشفی سبزوار

نمایش کمدی قاراش میش از شب گذشته در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار برای مدتی نامشخص به روی صحنه رفت.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، نویسندگی و کارگردانی قاراش میش را محسن برآبادی برعهده دارد و  بهروزدادور، محسن برآبادی، مهدی عباسی، ابوالفضل طبسی، ایمان ارضی، براتعلی رجبی، حامد حیدری، امیرحسین ایزدی، امین مهری، مریم نیکو، معصومه دولت آبادی، شهناز دیواندری، پارسا برآبادی، شهریار دادور، مهدیس تشکری ایفاگران نقش های قاراش میش بودند و موسیقی این کار نیز برعهده محمدرضا رشیدی بود.

هرچند نمایش کمدی قاراش میش یک چهره جوان (شهناز دیواندری) و چند بازیگر نونهال را برای اولین بار به صحنه تئاتر سبزوار آورد و بدین ترتیب زمینه ساز معرفی استعدادهای جدیدی در تئاتر غرب خراسان رضوی شد، اما برای بازیگران شناخته شده و دارای سوابق و افتخارات متعددی نظیر بهروز دادور، براتعلی رجبی، ایمان ارضی، مریم نیکو، مهدی عباسی، محسن برآبادی و ... بازی در این نمایش، حداقل در اولین شب اجرا، که نقدهای فراوانی به آن وارد است، موفقیتی در کارنامه این هنرمندان محسوب نمی شود.

البته برخی عوامل «قاراش میش» می گویند، اجرای نخستین شب این نمایش با چالش هایی از جمله دیرتحویل دادن سالن برای گریم و آماده سازی دکور صحنه و در نتیجه استرس و فشار عصبی بر بازیگران مواجه شده و این عامل بر کیفیت نخستین شب اجرا تأثیر منفی گذاشته است.

با این حال از آنجایی که منتقدان معمولا آن دسته از تئاترهای کمدی را که کارگردان اثر بیشتر بر جنبه های عامه پسندانه آن توجه و تأکید داشته است، چندان مورد نقد و بررسی قرار نمی دهند، اسرارنامه از ورود به نقد نمایش قاراش میش خودداری نموده، اما گفتن یک نکته درباره انتظامات داخل سالن بسیار ضروری است که در اولین شب اجرا با حضور چندین کودک زیر 5 سال و بعضا کودکان نوزاد، فضای پر هیاهو و شلوغ و یا به عبارتی فضایی سرشار از «قاراش میش» در تالار کاشفی حکمفرما شده بود که به خصوص در ردیف های پایانی سالن تقریبا در بیشتر دقایق امکان شنیدن دیالوگ ها و دنبال کردن ماجرا  برای تماشاچیان از بین می رفت که جا دارد انتظامات سالن  در شب های آینده نسبت به اجازه ورود تماشاچیان خردسال و یا حداقل برقراری نظم و سکوت داخل سالن، تلاش بیشتری داشته باشند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اجرای تئاتر مرگ یزدگرد در سبزوار، سلیقه تماشاچی شهرستان را بالا برد

نظرت را بنویس
comments

جواد

این نمایش سیاه بازی تمام شاخصه های نمایش سیاه بازی را دارد، و این نمایش سعی بر این ندارد که تماشاچی را به هر طریقی بخنداند و صحنه آرایی نمایش زیبا و دلنشین ولی متاسفانه قصه درست روایت نمی شود انتخاب بازیگران در غالب نقش بسیار هوشمندانه بوده است.

جلال

سلام به همه طنز پردازان قاراش میش، از آشنایی که با کارهای شما دارم، میدونم هر اجرا بهتر از اجرای شب قبل خواهد شد. امیدوارم خوش بدرخشید.

حمید

دوستان دست مريزاد، امشب عالی بود، مشکلاتی که دیشب مانع اجرا شد امشب حل شد. مرسی

امیر مسکنی

فضاحت بار و سخیف
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما