کارگاه عکاسی آزاد موسسه فرهنگی هنری کیاسبز در پارک فاطمی سبزوار برگزار شد

این خبر در تاریخ سه شنبه 19 خرداد 94 ویرایش شده است.

کارگاه عکاسی آزاد موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق با حضور شماری از اساتید و علاقه مندان این رشته هنری شب گذشته در محل پارک فاطمی سبزوار برگزار شد.

به گزارش مجله تحلیلی اسرارنامه، سیدعلی علوی مدیرآموزش بخش دیجیتال موسسه فرهنگی هنری کیاسبز که مسئولیت برگزاری این کارگاه را برعهده داشت در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این کارگاه با هدف شناساندن چهارچوب های اولیه هنر عکاسی به مردم برپا شده است طوری که هرکس حتی با همان موبایل یا دوربین غیرحرفه ای که در اختیار دارد، با اصول اولیه کار آشنا باشد و بتواند  عکس های مناسبی تهیه کند.

علوی افزود: در این کارگاه از تعدادی از اساتید برجسته عکاسی سبزوار هم دعوت کردیم تا حضور داشته باشند و مردم بتوانند سئوالاتشان را از آن ها بپرسند و در پایان این کارگاه حداقل آشنایی اولیه ای با قاب بندی ، تکنیک و نوع نگاه در عکاسی پیدا کنند و اگر مایل باشند که عکاسی را به صورت حرفه ای هم دنبال کنند، می توانند در دوره های آموزشی موسسه کیاسبز ثبت نام و شرکت کنند.

وی ادامه داد، نام این کارگاه عکاسی در لحظه است و شرکت در آن برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است و ما در آینده تصمیم داریم با هماهنگی هایی که با مسئولان انجام داده ایم، کارگاه های دیگری پیرامون فیلم برداری ، نورپردازی و ... را نیز در همین طور فضاهای عمومی برگزار کنیم.

سیدعلی علوی همچنین گفت: امشب در این کارگاه هنرمندان برجسته ای نظیر محمود حیطه ، سید علی حسینی فر و سیدرضا مهری حضور داشتند و در کلاس های آموزشی که توسط بخش دیجیتال موسسه کیاسبز بیهق برگزارمی شود نیز از اساتید برجسته سبزوار در رشته عکاسی بهره می بریم و در پایان به شرکت کنندگانی که دوره ها را با موفقیت سپری کنند، مدرکی از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده می شود.

وی سپس به استقبال خوب مردم از برگزاری این کارگاه اشاره کرد و گفت خوشبختانه مردم و به خصوص جوانان عزیز سبزوار در این شب حضور خوبی در پارک فاطمی پیدا کردند و عکس های زیادی گرفته شد. البته همه عکس ها برای مسابقه فرستاده نشد اما همین که در کنار آموزش برخی نکات اولیه عکاسی، یک فضای نشاط آور برای همشهریان فراهم شد بسیار خوب است.

علوی در پایان از همکاری و هماهنگی هایی که نیروی محترم انتظامی ، مهندس بیدی در سازمان پارک ها و دیگر همیاران برگزاری این برنامه در پارک فاطمی انجام داده اند، سپاسگزاری کرد و افزود: لابراتوار پارس  به مدیریت آقای دادوند، لابراتوار لاله به مسئولیت آقای راستی و سایت گالری عکاسان سبزوار به مدیریت خانم سعیدی از دیگر حامیان برگزاری این کارگاه بوده اند.

گفتنی است در پایان این کارگاه از  مجموعه عکس هایی که برای شرکت در مسابقه ارسال شد آقای محمدجواد باغانی از هنرستان کمال الملک و خانم سمیرا سعیدی مقام دوم را کسب کردند و به برندگان بن های خرید به مبلغ 40 و 30 هزارتومان پرداخت شد.

گفتنی است خبرنگار اسرارنامه در این برنامه با سیدعلی حسینی فر هنرمند برجسته عکاسی سبزوار و نیز با سمیرا سعیدی مدیر وبسایت گالری سبزوار (گالری عکاسان سبزوار) و یکی از برندگان این مسابقه عکاسی نیز گفتگو کرده است که مشروح این گفتگوها در روزهای آینده در همین وبسایت منتشر می شود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما