طرح دولت برای تقسیمات کشوری به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی ظهر امروز در جمع مردم روستای افچنگ سبزوار با اشاره به اینکه بیش از 60 واحد در استان خراسان رضوی در انتظار تقسیمات کشوری هستند، اظهار کرد: تقسیمات کشوری زیادی در سال‌های گذشته و دولت‌های نهم و دهم صورت گرفته که در برخی موارد سبب بروز اشکالاتی شده بود که دولت تدبیر و امید در آغاز کار جلوی تقسیمات کشوری با‌قی‌مانده را گرفت و طرحی را برای این کار در دستور کار خود قرار داد که خوشبختانه این طرح در مراحل پایانی است و به‌زودی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در این مدت با تشکیل تیمی اقدام به مطالعه روی طرح‌های تقسیمات کشوری کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر کار مشاوران و پیمانکاران طرح تکمیل شده که با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح به صورت قانون مطرح و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) و اهمیت مسئله انتظار فرج نیز گفت: امروز جهان اسلام در شرایطی قرار دارد که باید همه برای انتظار فرج دعا کنند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه امروز جنایت‌های زیادی علیه ملت‌های مختلف اسلامی و آزاده جهان به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی با وقاحت تمام و با همکاری حکام به اصطلاح مسلمان و تکفیری‌ها اقدام به کشتار مسلمانان می‌کند و همین مسئله سبب شده تا امروز انتظار و دعا برای فرج منجی عالم بشریت از هر روز دیگری مهم‌تر و معنای دیگری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ملت‌های مسلمان و مستضعفان جهان در برابر این تجاوزات با قدرت می‌ایستند، گفت: این ایستادگی با ظهور حضرت مهدی(عج) تکمیل و زمینه برچیده شدن بساط دشمن فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی سردمدار ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است، عنوان کرد: آنچه که در روند مذاکرات هسته‌ای شاهد آن هستیم در حقیقت اقتدار و قدرت‌نمایی ملت ایران در برابر 1+5 و دفاع از حقوق حقه ملت است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور تاثیرگذار در جهان شناخته می‌شود، عنوان کرد: ایران تنها کشور در منطقه است که جرات و قدرت ایستادگی در برابر غرب و دشمن را دارد و این مسئله مدیون انقلاب و امام راحل است.

نماینده مردم
سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات و درخواست‌های مردم منطقه افچنگ سبزوار نیز گفت: این منطقه از بزرگترین مناطق شهرستان سبزوار است که بیش از 47 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این منطقه مسئله گازرسانی است، گفت: پیگیری‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و بخشی از این مطالبه عملیاتی شده و در آخرین پیگیری صورت گرفته قرار شد تا اداره‌کل گاز استان در مرحله فاز سوم اجرای پروژه گاز به روستاهای شهرستان خوشاب این منطقه و روستای طبس را در اولویت قرار دهد.

محسنی‌ثانی با اشاره به مسئله ارتقای شهرستان
سبزوار به پنج شهرستان نیز بیان کرد: این اقدام در راستای توسعه شهر صورت گرفته که مردم منطقه افچنگ در ارتقای شهرستان خوشاب نقش بسزایی داشتند و با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک با اعلام طرح تقسیمات کشوری توسط دولت به صورت همزمان این منطقه نیز از شهرستان خوشاب به سبزوار الحاق می‌شود.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مردم این منطقه در زمینه تامین اعتبارات برای مجتمع فرهنگی احداث شده در آن اضافه کرد: در این زمینه پیگیری‌های ویژه‌ای از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت می‌گیرد تا بتوانیم اعتبارات این پروژه را تامین کنیم.

وی در پایان خواستار اجرای فاز دوم طرح هادی منطقه افچنگ
سبزوار شد.

منبع : خبرگذاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما