وزیر راه و شهرسازی:

فرودگاه سبزوار یکی از مهمترین مزیت های شهرستان در زمینه توسعه است / 20 کیلومتر از راه آهن سبزوار آماده ریل گذاری است / بزرگراه سبزوار قوچان یک محور ترانزیتی مهم در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عباس آخوندی دوشنبه شب با حضور در فرودگاه این شهرستان ضمن بازدید از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار کرد: فرودگاه سبزوار یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این شهرستان در زمینه توسعه است که در رشد اقتصادی آن نیز موثر است.

آخوندی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم سبزوار افزایش طول باند این فرودگاه است، تصریح کرد: در حال حاضر باند توانایی پذیرش هواپیماهای متوسط و مسافری کوچک را دارد و باید برای افزایش میزان باند این فرودگاه به طول یک کیلومتر کارشناسی دقیقی صورت گیرد که به زودی کارشناسان ما برای بررسی این پروژه به این شهرستان می‌آیند.

وی با اشاره به پروژه راه آهن سبزوار نیز گفت: بخشی از اعتبارات این پروژه در بودجه امسال دیده شده که خوشبختانه با اختصاص‌های صورت گرفته پروژه روند اجرایی خوبی را طی می‌کند.

آخوندی با بیان اینکه در بودجه امسال اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال برای ادامه کار پروژه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه به طول 45 کیلومتر است که با پیگیری‌ها و زحمات دوستان در وزارت راه 20 کیلومتر از آن زیرسازی و آماده برای ریل‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در این تامین اعتبارات و تسریع در روند اجرای پروژه نیازمند به حمایت‌های بیشتر مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: اختصاص اعتبارات ویژه از طریق بند «و» تبصره پنج قانون بودجه کمک خوبی را به ما کرده که امیدواریم با یاری نمایندگان خراسان رضوی در مجلس بتوانیم با اختصاص اعتبارات ویژه از این بند این شبکه ریلی را نیز توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه بزرگراه سبزوار - قوچان نیز گفت: این پروژه یک محور ترانزیتی مهم در منطقه است که بخشی از وسایل نقلیه کشورهای همسایه نیز از این محور عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه نیز امسال از مهم‌ترین اولویت‌های ماست، عنوان کرد: با توجه به مهم‌ بودن پروژه و تردد میزان بالای وسایل نقلیه سنگین از آن، اقدامات لازم و طرح‌های مطالعاتی در زمینه احداث محور دوم این جاده مواصلاتی آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

مقام عالی وزارت راه و شهر سازی که در پایان سفر کاری یک روزه خود به خراسان رضوی ، در سبزوار حضور یافته بود، سرانجام از طریق پرواز دوشنبه شب فرودگاه سبزوار، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

در این بازدید استاندار خراسان رضوی ، نمایندگان مردم شهرستان سبزواردر مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سبزوار ، مدیر کل فرودگاههای استان و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان حضور داشتند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

وزیر راه و شهرسازی : سبزوار با موقعیت خوب جغرافیایی و به عنوان شهری با قدرت تولید دانش، پتانسیل بالایی برای توسعه دارد

نظرت را بنویس
comments

- قابل توجه مسئولان سبزوار: تقاطع غير همسطح ورودي شهر همسايه چند سال است که شروع شده و کلي پيشرفت دارد اما نماد و ميدان سربداران که ورودي سبزوار است اين قدر داغون است. بعد از چند سال مسئولان ما هنوز از مطرح شدن طرح آن در شوراي همتاي استان مي گويند. چرا ما هميشه اينقدر عقب هستيم؟ آيا مسئولان ما هم توانستند براي طرح راه آهن يا بازسازي بافت هاي فرسوده و غيره قول عملي از وزير بگيرند؟ کلنگ زني آزاده راه که چيز خاصي نيست يک کار نمادين است آن هم در در دو جا (مشهد و سبزوار) اما دستاورد عملي سفر وزير راه براي سبزوار چه بود؟ آيا فکرش را کرديم؟ ______________ _پروژه تقاطع غيرهمسطح امام رضا(ع) نيشابور 5 ميليارد تومان اعتبار گرفت عباس آخوندي عصر امروز در بازديد از اين تقاطع اظهار داشت: براي سرعت بخشيدن به اين پروژه رفاه حال زائران و گردشگران در عبور و مرور مبلغ 5 ميليارد تومان به اين طرح اختصاص مي‌يابد. وي پيشرفت فيزيکي فاز دوم اين پروژه را خوب ارزيابي کرد و گفت: شهرداري نيشابور بايد در اجراي دقيق تقاطع غيرهم‏سطح نظارت کافي داشته باشد تا شهروندان بتوانند از مزاياي اين پروژه بهره‌مند شوند. حبيب‌الله بتويي سرپرست شهرداري نيشابور در حاشيه اين بازديد اظهار داشت: اين طرح در سال 92 با اعتبار بيش از 120 ميليارد ريال از محل اعتبارات شهرداري در دو فاز اجرا شد. وي ادامه داد: متاسفانه فاز دوم اين پروژه 17 درصد عقب‌ماندگي داشت که با سعي و تلاش همکاران توانستيم در دو ماه گذشته پنج درصد از عقب ماندگي اين پروژه را جبران کنيم. ___________
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما