جذب سرمايه گذار براي نوسازي بافت فرسوده آبکوه مشهد

آيا مسئولان سبزوار هم مي توانند براي بافت هاي فرسوده سبزوار مثل کوي گلستان و غيره سرمايه گذار جذب کنند؟

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه خبرگزاری صدا و سیما نوشت:


جذب سرمايه گذار براي نوسازي بافت فرسوده آبکوه مشهد

بخش خصوصی برای اجرای طرح احیای بافت فرسوده آبکوه مشهد سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیر اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در ادامه جذب سرمایه‌ گذاران برای اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده ، مدیریت این طرح توانست تفاهم نامه‌ای با یک شرکت خصوصی وابسته به بانک شهر به امضا برساند.

حسین امجدیزدی افزود: این شرکت در تبریز و شیراز اقدامات قابل توجهی در نوسازی بافت‌ های فرسوده انجام داده است و به خاطر سابقه روشن و موفق آن، سرمایه گذاری در این بافت هم به عهده آن گذاشته شده است.

او اظهار داشت: مدیریت اجرایی طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه ، کار را مدیریت می کند ولی خرید املاک و سرمایه‌گذاری به وسیله سرمایه‌ گذار انجام می‌ شود.

امجد یزدی ادامه داد: این سرمایه ‌گذاری از چهار بلوک تعیین شده در طرح بافت فرسوده آبکوه آغاز خواهد شد.

او با اشاره به ورود یک سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌ گذاری در این طرح نیز گفت: قرار است این سرمایه‌ گذار در این طرح دو برج دو قلو ایجاد کند و هم اینک تفاهم‌ نامه اولیه با این سرمایه‌ گذار خارجی در حال انجام است.

بافت آبکوه با مساحت حدود 30 هکتار و جمعیتی بیش از هشت هزار نفر (مطابق با سرشماری سال 85) در مجاورت مناطق برخوردار و توسعه یافته کلانشهر مشهد قرار گرفته که به علت فرسودگی بافت، کمبود خدمات رفاهی - اجتماعی ، فقدان عرصه های همگانی تجهیز شده ، نفوذ ناپذیری کالبدی و بصری و فقدان مبلمان شهری مناسب ، به عنوان پهنه ای آسیب یافته و متعارض با حوزه های همجوار ، نمود یافته است.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما