12 دانشگاه ایران در ردیف موثرترین دانشگاه های جهان

پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) به تازگی فهرستی از موثرترین دانشگاه های جهان را معرفی کرده است که نام چند دانشگاه ایرانی در آن می درخشد.

به گزارش مجله اینترتی اسرارنامه، درحالی که انتظار آن می رفت که دانشگاه هایی نظیر تهران، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز و... که همگی در کلانشهر های کشور قرار دارند، واز توجهات و رسیدگی های بیشتری برخوردار هستند، در چنین فهرستی جای بگیرند، اما در عین حال نام دانشگاه هایی نظیر دانشگاه کاشان، یاسوج و سمنان در این فهرست نشان می دهد که شهرهای کوچک تر از سبزوار و یا برخی شهرهای غیرمرکز استان نظیر کاشان نیز  می توانند در صورت وجود همت در مدیران و دنبال کردن اهداف بلندنظرانه آموزشی و پژوهشی و رفاهی در ردیف دانشگاه های موثر جهان قرار بگیرند.

بنابراین این سئوال پیش می آید که آیا دانشگاه های شهر سبزوار، به ویژه دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه بزرگ و با سابقه ملی درشمال شرق کشور، آیا می تواند شاخص های لازم در مسیر تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های شاخص جهان را به دست بیاورد؟

دانشگاه های سبزوار در حال حاضر در چه موقعیتی از لحاظ موثربودن با معیارهای جهانی قرار داشته وچه فاصله ای تا نقطه مطلوب دارند؟

در ادامه متن خبری را مطالعه  خواهید کرد، که خبرگزاری صدا و سیما درباره انتخاب شدن دانشگاه یاسوج و چند دانشگاه دیگر کشور در فهرست دانشگاه های موثر جهان ، منتشر کرده است:

دانشگاه ياسوج در رده موثرترين دانشگاههاي جهان

دانشگاه ياسوج در رده موثرترين دانشگاههاي جهان قرار گرفت .
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما مدير روابط عمومي دانشگاه ياسوج گفت: پايگاه طلايه ‌داران علم تامسون رويترز (ISI) فهرستي از موثرترين دانشگاه‌هاي دنيا را معرفي مي‌کند، و دانشگاه‌ها بر اساس تعداد استنادهايي که در ده سال گذشته دريافت کردند، انتخاب شدند.
محمد علوي تبارافزود: بنابراين گزارش، سي دانشگاه ازايران در ميان يک درصد دانشگاه ‌هاي برتر که داراي بيشترين ميزان اثرگذاري بوده‌اند، قرار گرفتند
وي گفت : در بين دانشگاه‌هاي جامع، نام12دانشگاه از ايران به ترتيب اثرگذاري در اين فهرست قرار گرفته‌اند.
وي گفت: اين دانشگاه‌ها به ترتيب تهران، تربيت مدرس، شيراز، تبريز، فردوسي مشهد، رازي، بوعلي‌سينا، کاشان، ياسوج، شهيد باهنر کرمان، اروميه و سمنان بوده‌اند.
مدير روابط عمومي دانشگاه ياسوج گفت: ميزان استنادها به انتشارات علمي از جمله شاخص‌هاي ارتقاء علمي اين دانشگاه بوده است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دانشگاه کاشان و انعقاد 10 تفاهم نامه علمی پژوهشی با دانشگاه های خارج از کشور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما