سبزوار از نگاه شخصیت های برجسته علمی، ادبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی

در این صفحه قصد داریم اظهار نظر چهره های برجسته علمی، ادبی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران وجهان را درباره دارالمومنین سبزوار شهر دیرینه های پایدار وریشه فرهنگی خراسان گردآوری کنیم.

بدیهی است به دلیل کثرت مطالب در این زمینه اطلاعات این صفحه به تدریج تکمیل خواهد شد.مخاطبان گرامی نیز می توانند با پیشنهاد منابع معتبر به تکمیل شدن این مطلب یاری رسانند.

 

آ:

 


الف:

افضل الملک، غلامحسین: غلامحسین افضل الملک نویسنده سفرنامه خراسان و کرمان . برای مطالعه بخشی از نوشته های وی در این کتاب، درباره سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 


ب:

 


پ:

 


ت:

 


ث:

 


ج:

 


چ:

 


ح:

حیدری آقایی، محمود :محمود حیدری آقایی در کتاب تاریخ تشیع ،جلد (2)، درباره توصیف قلمرو سربداران در زمان امیر مسعود سربدار برای مطالعه بیشتر هم اکنون روی اینجا کلیک کنید

 
 
 

خ:

 
خامنه ای، سید علی (رهبر معظم انقلاب): آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب. برای مطالعه دیدگاه ایشان درباره سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
خسروجردی، حسین: حسین خسروجردی نویسنده و از چهره های فرهنگی و هنری دیار سربداران است. برای مطالعه دیدگاه این نویسنده درباره سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 

د:

 


ذ:

 


ر:

 
 
 

ز:
 
 

ژ:
 
 

س:

سرسنگی، مجید : مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران. برای مطالعه دیدگاه وی درباره سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
 

ش:

 
 

ص:

 


ض:

 


ط:

 


ظ:

 


ع:

 


غ:

 


ف:

 
 

ق:
 
 
 

ک:


 

گ:
 
 
 

ل:
 
 
 

م:
 

محدثی خراسانی، مصطفی: مصطفی محدثی خراسانی شاعر و منتقد شناخته شده معاصر ایران است. برای مطالعه دیدگاه وی درباره سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

معماری، حمید: حمید معماری پژوهشگر و دوستدار میراث فرهنگی سبزوار است. برای مطالعه دیدگاه های این شهروند فرهیخته و نویسنده کتاب «معماری و معماران سبزوار» هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 


ن:

 

 


و:

 

 


ه:
 
 
 

ی:

 

نظرت را بنویس
comments

آریا

سبزیم که از نسل بهاران هستیم پاکیم که از تبار باران هستیم دور است ز ما تن به مذلت دادن ما وارث خون سربداران هستیم شاعر: جناب حسینی

آریا

سلام با مطالعه ی قسمت "گفتاوردها" در ویکی پدیای فارسی در صفحه ی "سبزوار" مطالب مفیدی بدست می آورید از جمله شعر مولوی درباره ی سبزوار بیهقی در رابطه ادبای بیهق و... که همگی منبع دارد.

حمید معماری

سبزوار را از دیدگاه هنر و معماری نیکوست که شهر رخ بامها و سردرهای زیبای اجری و از همه مهمتر و ارزشی تر شهر تاقهای خونچه پوش که منحصربفرد و نمونه آن در کمتر شهری می توان دید هرچند آن شهر از نظر معماری و تاریخی شهره باشد نامید. این نوع از هنر حاصل اخلاق و فرهنگ و آئین اصیل ایرانی است که این خود نیز از خصوصیات بارز ایرانیان در طول دوران بوده است. همچنین ادب و ادبیات هم حاصل اخلاق است. سبزواربه شهر ادیبان مشهور بوده و ایرانی به اخلاق منسوب.

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب کتاب "مطلع الشمس "نوشته اعتماد السلطنه یکی از کتابهایی است که به سفر ناصرالدین شاه به بلاد خراسان می پردازد که در آن از مزینان و سبزوار مفصل سخن گفته است در آینده بیشتر خدمت خواهم رسید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما