آیت الله سبحانی: نهضت سربداران به عنوان برگ زرینی در تاریخ شیعه می درخشد

پیام آیت الله سبحانی در مراسم  افتتاحیه کنگره سربداران قرائت شد.
 
این مرجع عظام تقلید در پیام خود به کنگره سربداران چنین عنوان کرده است: تاریخ بشر سراسر حوادث متفاوت و متضاد است که می تواند بهترین آموزگار انسان باشد و تاریخ اسلام که از شفافیت بیشتری برخوردار است حاکی از حاکمیت قوانین و سنن و مشیت الهی بر حرمت تاریخی بشر است.
 
در ادامه این پیام آمده است: در این میان تاریخ کشور عزیز ما ایران که غالب مردمش با دوستی و ولایت ائمه و اهل بیت ( ع)  شهرت داشتند به تناسب یکپارچگی و اعتقاد راسخ به مکتب نورانی تشیع شاهد بیشترین و کیفی ترین قیام ها و نهضت های حق طلبانه و استقلال خواهی و مبارزه با ظلم و استیلای کفار بوده است.
 
این مرجع عظام تقلید همچنین عنوان داشته است: نهضت سربداران که خاستگاه اصلی آن منطقه بیهق و سبزوار بود و سپس سراسر خراسان را در برگرفتعلیه سلطه ظالمانه قوم کافر و وحشی مغول برپا شد و در نهایت موجب بیرون راندن آنان و تشکیل حکومتی گردید که از نهضت های بزرگ تاریخی این مملکت است و به عنوان برگ زرینی در تاریخ شیعه می درخشد.
 
در خاتمه این پیام آمده است: ضمن تشکر از دست اندرکاران و برگزار کنندگان این همایش بزرگ امید است این گردهمایی بیشتری برای پژوهش کافی و روشن شدن زوایای این نهضت بزرگ گردد.
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما