عکس هایی بر فراز مصلی تاریخی سبزوار یادگار عصر سربداران

مصلی تاریخی سبزوار یکی از بناهای باشکوه و جذاب این شهر کهن است که هرچند از جانب مسوولان مربوطه از جمله اداره میراث فرهنگی سبزوار و استان هیچ توجه خاصی به آن نشده است، اما بازهم از شکوه و عظمت خاص خود برخوردار است و می تواند گردشگرانی را به سوی خود بکشاند.

این اثر تاریخی که یک بناي آجري است در جنوب سبزوار شهر دیرینه های پایدار واقع شده که سال ها شاهد حضور مردم براي انجام فرايض ديني مثل نمازجمعه و جشن هاي اعياد بوده است.بناي اين مصلي مربوط به قرن هشتم هجري قمري يعني مقارن با دوره سربداران است که همين موضوع بر ارزش آن مي افزايد.

 تعدادی از جوانان علاقه مند به بناهای تاریخی و زیبایی های شهر سبزوار به بازدید از این اثر که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است، رفته اند و عکس های بازدید خود را در شبکه اجتماعی فیسبوک انتشار داده اند.

اسرارنامه در ادامه تصاویر مربوط به این بازدید را که نخستین مرتبه در صفحه شخصی آقای حسین علیخانی در فیسبوک منتشر شده است، مجددا انتشار می دهد تا شاید یادآوری و تلنگری باشد برای مسوولان ارشد سبزوار تا به این جاذبه های زیبای گردشگری بیشتر رسیدگی کنند.

 

 

 

 

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نگاهی به زیبایی های سبزوار، شهر مورخان و کاج ها

نظرت را بنویس
comments

مینا کوشکی

شما بی اجازه عکس شخصی یک بازدید درسی رو منتشر کردید بعد دم از فرهنگ می زنید. آقای رضا زاده باید پاسخ گو باشند

فاطمه

اگه همه ی مردم همینجوری راحت بیان و برن فکر نکنم دیگه چیزی از این بنا های قدیمی باقی بمونه

عکسا که خیلی با حاله ولی مگه میشه رفت توش و حتی بالا هم رفت؟ من فکر می کردم بناهای تاریخی یک مقرراتی دارن برای خودشون نه که همینجوری ازاد باشن مردم هر وقت خواستن برن توش!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما