فرماندار ویژه سبزوار عملگرا یا گفتاردرمان؟

 نویسنده: کاوشگر

هفته کتاب و کتابخوانی امسال هم سپری شد ولی خبری از کلنگ‌زنی کتابخانه‌مرکزی سبزوار نشد.

فکر نکنم لازم باشد که باز هم از اهمیت وجود کتابخانه‌ها و نیاز به کتابخانه‌مرکزی برای شهر ۳۵ هزار دانشجویی سبزوار گفته شود. اگر مطالب رسانه‌های سبزوار و گاهی رسانه‌های ملی که طی ده سال گذشته در خصوص مطالبه کتابخانه‌مرکزی و اهمیت و نقش آن در سبزوار را در یک کتاب گرد‌آوری کنند، مثنوی هفتاد من خواهد شد.

انتظار می رفت در هفته کتاب و کتابخوانی کلنگ کتابخانه مرکزی بلاخره زمین طرسک مسئولین را کمی نرم کند اما گویا همچنان باید از مسئولین فقط حرف بشنویم و عملی نبینیم.

 آقای فرماندار هفته گذشته در یکی از برنامه‌های مربوط به هفته کتاب وکتاب‌خوانی گفتند: " ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار با توجه به جمعیت بالای دانش‌آموزی و دانشجویی یکی از مطالبات فرهنگی مردم دیار سربداران است."

عجب جمله قصاری!!! ای کاش فاعل جمله را هم مشخص می کردند؟!

آقای فرماندار، بهتر نبود به جای حرف‌های تکراری و یادآوری مطالبه‌گری کتابخانه‌مرکزی، از روند پیگیری آن و دستاوردهای خودتان و مسئولین می‌گفتید و با گفتن یک جمله در هفته‌کتاب و کتاب‌خوانی راحت از کنارش رد نمی‌شدید و رفع مسئولیت نمی‌کردید؟

مگر نه این است که شما به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی شهر، امکان پیگیری عقب افتادگی‌های سبزوار را دارید؟ کی می‌خواهید از عنوان "معاون استاندار" بودنتان برای سبزوار بهره‌ای ببرید؟ آقای علوی مقدم برادر عزیز همشهری گرامی، خیر سرمان شما هم سبزواری هستید هم وزارت کشوری با سابقه، انتظار سبزواری ها از شما دو چندان است. کی قرار است این کلنگ های در هوا مانده بر زمین کوبیده شود؟ لااقل قبل از رفتن‌تان یک پروژه برای همشهریانتان به یادگار بگذارید و جانمایی و عملیات عمرانی کتابخانه مرکزی سبزوار را بانی شوید و البته به جد بنای "بنا" را بگذارید.

در انتها ما چون خوش خیال هستیم و امید داریم دم گرم مردم ما در آهن سرد مسئولین اثر کند، از باب ساده دلی خویش که احتمال دارد گوشی شنوا بیابیم چند نکته در خصوص جانمایی و مکان احداث کتابخانه مرکزی سبزوار که جلسات و مکان های بسیاری توسط مسئولین مطرح شده را یادآور می‌شویم. یکی از مکان‌های پیشنهادی می‌تواند زمین واقع در روبروی فرهنگسرای امام رضا ضلع شرقی بزرگراه توحید شهر باشد که به لحاظ قابلیت‌های زیر مناسبترین محل برای جانمایی کتابخانه مرکزی سبزوار خواهد بود.

1-  قرار گرفتن این محل بین شهرسبزوار و توحید شهر به دلیل دوقلو بودن آنها

2- عبور بزرگراه توحید شهر از کنار محل مورد نظر

3- قرار‌گیری در نزدیکی رینگ شهری سبزوار و سهولت دسترسی شهروندان از نقاط مختلف به این محل

4- بهترین محل از لحاظ نمای شهری

5- فضای باز و زمین‌های بسیار برای اجرای پروژه‌‌های فرهنگی دیگر در کنار کتابخانه مرکزی

6- وجود فرهنگسرای امام رضا در ضلع غربی بزرگراه توحید‌شهر که زیبا و همخوانی خاصی به مسیر خواهد داد.

7- عبور آزاد راه حرم تا حرم از پایین دست این محل که منظر بسیار زیبایی از جنبه فرهنگی به شمال شهر سبزوار در اذهان و خاطره مسافران میلیونی ثامن الحجج به یادگار خواهد ماند.

8- ایجاد باغ و فضا در کنار کتابخانه مرکزی به‌واسطه جبران سرانه فضای سبز مناسب شهری

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما