چشم انتظاری به 23 سال رسید

مجتمع نیمه تمام باغ اسرار مزینان رها به امان خدا

چشم انتظاری به 23 سال رسید

مجتمع نیمه تمام باغ اسرار مزینان رها به امان خدا

مجلۀ اینترنتی اسرارنامه/ شاید کسانی که در بیست و سه سال پیش اقدام به احداث مجتمع فرهنگی و تفریحی دکترعلی شریعتی مزینانی با ثبت عنوان باغ اسرار مزینان کردند هرگز فکر نمی‌کردند اتمام این پروژه چندین دهه طول بکشد ولی متأسفانه به دلایلی که در ادامه ذکر خواهد شد ساختمانی که خیلی زود در شمال مزینان قد بر افراشت اما هنوز چشم انتظار دستی غیبی است تا به سرانجام برسد.

🔸احداث ساختمان عظیم این مجتمع در زمینی به متراژ ۱۹۰۰۰ متر مربع و بنایی در حدود ۱۸۰۰ مترمربع با کلنگ زنی در سال ۱۳۷۷ آغاز شد یعنی 23 سال قبل !و همچنان باد کاشته می‌شود و طوفان باید درو کرد.

🔸بزرگترین رویداد منطقه و دیار دکتر شریعتی، معلم انقلاب، که می‌توانست به پایگاه دائمی فرهنگ گردشگری تبدیل شود و مخصوصا با آیین‌های عاشورایی مزینان و ارتباط با کویر و در صورت وجود ساختار منسجم سازمانی غیر دولتی به عنوان مطلع ورودی استان خراسان رضوی، طلیعه‌دار فرهنگ کویر و خاصه فرهنگ رضوی شود به علت تعطیلی و طولانی شدن ساخت این طرح به دلیل عدم اختصاص اعتبار به موقع و عدم توجه به کاربری آن است با تخریب فرسایشی رویرو شده است.

🔸بدون شک باید پذیرفت واگذاری اماکن دولتی از جمله مجتمع‌های هنری شرط اول اما ناکافی برای بهرمندی از سرمایه‌های عظیم مردمی است اما شرط کافی آن همزمان با واگذاری، استفاده از سمن‌های متناسب و متبحر با موضوع کاربری اماکن ذیربط است چرا که تجربه نشان داده نه دولت بهره‌بردار خوبی است و نه شوراهای اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها. اگر کارگزاران وابسته به این نهادها توان نگهداری و بهره‌برداری می‌داشتند اینک مجتمع اسرار و مجتمع بیهقی سبزوار رو به خرابی نمی‌نهاد و به یغمای طوفان سپرده نمی‌شد و هنرمندان بی‌سرپناه نبودند.

🔸اگر می‌خواهید همانند مجتمع‌های اسرار و بیهقی سبزوار با مجتمع نیمه تمام باغ اسرار مزینان رفتار کنید بگذارید رها باشد به امان خدا؟!

کد خبرنگار: 970129

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما