صاحب اندیشه و منش توسعه‌نگر و کنشگر فرهیخته

دکتر علی‌رضا حمیدیان درگذشت

از شمار دو چشم یک تن کم       و ز شمار خرد هزاران بیش

درگذشت صاحب اندیشه و منش توسعه‌نگر و کنشگر فرهیخته شادروان مرحوم جناب آقای دکتر علی‌رضا حمیدیان قلب دوستداران دانش و دانشگاهی و اقشار جامعه را متألم و متاثر کرد. انسان‌هایی چون او که در جبهه‌های مختلف کنشگری فعالانه و نقش بسزایی در توسعه داشته‌اند اغلب در زمان حیاتشان آن‌چنان‌که باید شناخته نمی‌شوند اما پس از فقدان، درد فراق از دست رفتن چنین گوهر گران‌بهایی از جانگداز می‌شود.

انسان‌های توسعه‌نگر و اخلاق‌مداری چون او در جامعه هم نادرند و هم از دست دادن‌شان برای جامعه بسیار سنگین. دکتر حمیدیان درد محرومیت دیار خود را چشیده بود و بدرستی ضعف آن را در عدم نهادینگی دانش و توسعه تشخیص داده بود از این رو کمر همت بست و به عنوان یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه حکیم سبزواری نقش به‌سزایی در توسعۀ دیار سربداران داشت. شادروان دکتر حمیدیان یکی از بانیان سمینار سبزوار و توانمندی‌های توسعه بود که چشم‌انداز توسعه را به شایستگی تبیین کرد. در این سمینار برای نخستین بار به صورت عالمانه و پژوهش‌مدارانه به مولفه‌هایی همچون ایجاد منطقۀ‌ویژۀ اقتصادی و بسترسازی برای در مدار قرارگرفتن سبزوار در مسیر راه‌آهن تاکید شد.

فقدان چنین شخصیت برجسته‌ای که کنج عافیت درس را برنتافته و حصار برساختۀ برخی دانشگاهیان که کرسی درس را پلۀ ترقی خود و نه جامعه کرده‌اند تاب نیاورده و از آن برون آمده بود بسی دردناک است.

خدایش او را غریق رحمت خود کرده و در جوار برادر شهید وارسته‌اش و ابرار و ائمه اطهار محشور گرداند.

ستاد اجرایی کنگره ملی سربداران

موسسه فرهنگی‌هنری کیاسبز بیهق

پایگاه خبری اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما