ساخت دانشکده علوم قرآنی سبزوار با بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی کشور

گروه شهرستان‌ها: در سال ۱۳۹۴ در حالی که آخرین تلاش‌ها برای ادغام شدن دانشکده علوم قرآنی سبزوار با دانشکده‌های دیگر در حال رقم خوردن بود، برخی مسئولان تصمیم بر حذف این دانشکده گرفتند اما با ورود مجمع خیرین دانشگاه‌ساز، ساخت این دانشکده در دستور کار قرار گرفت.
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در سال ۱۳۹۴ به‌دلیل مشکلات مالی و کمبود فضای آموزشی که برای دانشکده علوم قرآنی سبزوار پیش آمد، برخی مسئولان تصمیم بر حذف این دانشکده و تجمیع آن در دانشکده‌های دیگر گرفتند.
 
با پیگیری‌های انجام‌شده در سبزوار و با ورود مجمع خیران دانشگاه‌ساز در این راه گام بزرگی در حفظ دانشکده علوم قرآنی برداشته شد و در اواخر سال ۱۳۹۴ با اختصاص قطعه‌ای زمین برای این دانشگاه توسط مسئولان شهرستان، کلنگ احداث دانشکده علوم قرآنی سبزوار در شهرک توحید این شهرستان در نزدیکی دانشگاه حکیم سبزواری بر زمین خورد و با تعهد و کمک خیران برای ساخت آن از حذف این دانشگاه جلوگیری شد.
 
بنیاد خیران دانشگاه‌ساز سبزوار با برنامه‌ریزی و تقسیم بودجه کل ساخت و ساز به موقوفاتی با سهم ۱۵۰ هزار تومانی که انجام داد، باید ظرف مدت ۱۸ ماه این پروژه قرآنی را به سرانجام برساند؛ برای اطلاع از آخرین اقدامات این دانشکده به سراغ رئیس دانشکده علوم قرآنی رفتیم تا از آخرین نتایج کار با خبر شویم.
 
حجت‌الاسلام محمد فاتحی، رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: در سال ۱۳۹۵ گام‌های بلندی در زمینه ساخت دانشکده علوم قرآنی برداشتیم و با اقداماتی که انجام شده است، امیدواریم تا اردیبهشت ۹۶، ۵۰ درصد حجم عملیات عمرانی به پایان برسد.
 
وی اضافه کرد: پیگیر هستیم تا عملیات ساختمانی بزرگ‌ترین موقوفه قرآنی کشور را که از محل سهام موقوفه مردمی در ساخت دانشکده علوم قرآنی تأمین شده، تا مهرماه ۹۶ به پایان برسانیم و بتوانیم فضای آموزشی و بخش‌های اداری را به آنجا منتقل کنیم.
 
مسئول دانشکده علوم قرآنی سبزوار با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای خیران قرآنی کشور، ساخت این دانشکده قرآنی است که سهام آن خرد شده و بسیاری از افراد می‌توانند با تهیه این سهام در ساخت این دانشگاه قرآنی مشارکت کنند، تصریح کرد: ساخت این پروژه دانشگاهی کاملاً مردمی و با هر سهم ۱۵۰ هزارتومانی وقفی توسط خیران آغاز شده است و توسط بنیاد خیران دانشگاه ساز سبزوار و دانشکده علوم قرآنی سبزوار در حال پیگیری و نظارت است.
 
حجت‌الاسلام فاتح با ابراز اینکه برخی از بانوان با اهداء طلاجات خودشان در ساخت این مجموعه قرآنی و برخی از خیران در ساخت مسجد آن مشارکت دارند، ادامه داد: دانشکده قرآنی سبزوار دارای تقریباً ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های مختلف علوم قرآنی است که متأسفانه از سال ۱۳۹۴ به‌دلیل مشکلات فیزیکی به‌وجود آمده و کمبود فضای آموزشی نتوانست ورودی جدید داشته باشد؛ در حالی که دانشجویان زیادی تمایل داشتند، در این رشته‌ها در سبزوار تحصیل کنند.
 
وی افزود: از کارهای بزرگ دیگر این دانشکده قرآنی ساخت و گسترش کتابخانه تخصصی آن در موضوعات قرآنی است که در سال ۱۳۹۵، ۱۰ هزار جلد کتاب به کتب آن اضافه شد و در حال حاضر دارای تقریبا ۲۰ هزار جلد کتاب است که در اختیار عموم مردم و دانشجویان برای کارهای تحقیقاتی و پژوهشی قرار گرفته است.
 
با توجه به اینکه ۲,۵ درصد کل موقوفات کشور را موقوفات قرآنی تشکیل می‌دهد ساخت و تکمیل این مجموعه قرآنی که یکی از بزرگترین موقوفات کشور می‌شود میراث گرانبهایی در وقف برای سبزوار خواهد شد.
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما