عقب ماندگي سبزوار

سبزوار دیروز،امروز، فردا ازيك نگاه
در گذشته اختلافات بین مسئولین شهرستان ، سبزوار را فلج کرده بود
محمدرضا محسنی ثانی در بخش هایی از نشریه ی تازه منتشر شده ی همدلی در مورد وضعیت شهرستان های حوزه ی انتخابیه ی خود گفت :در ابتدای ورودم به خانه ی ملت در ۳ سال قبل شهرستان سبزوار از عقب ماندگ مفرط رنج می برد به طوری که نمودارها ، جدول ها و آمارهای وزارت کشور حکایت از آن داشت که سبزوار در شاخص های مختلف توسعه و عمران در بین ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در ردیف ۱۸ تا ۲۲ قرارداشت یعنی رتبه سوم از آخر ، در حالیکه سبزوار بعد از مشهد به لحاظ جمعیت و پراکندگی در جایگاه دوم استان قرار دارد.
وی با تأسف از وجود اختلاف ها که منجر به توسعه نیافتگی سبزوار شده بود گفت : دامنه این اختلاف میان نمایندگان این شهرستان را در ادوار گذشته مجلس متذکر شد و افزود : این اختلاف به سایر رده های مدیریتی و مسئولیتی شهرستان هم رسوخ و فضای حاکم برشهرستان را به فضای تقابل ، بازماندگی و عقب ماندگی تبدیل کرده بود .
وی وحدت ، همدلی و همراهی را یک آموزه دینی و ارزشی دانست و گفت : چنانچه کار برای مردم و جلب رضای خدا باشد مسلماً از مسائل شخصی و تنش ها و واکنش ها اثری نخواهد بود.
وی با بیان این که در دوران طاغوت نیز اختلاف میان نمایندگان به امری طبیعی تبدیل شده بود اضافه کرد: متأسفانه این سنت بد و ناهنجار اجتماعی در پس از انقلاب هم ادامه یافت ولی درآستانه مجلس هشتم فرصت جدیدی رقم خورد و مردم با گزینش خود دو نماینده همراه ، همدل ، همگام ، همسو و علاقه مند به توسعه شهرستان سبزوار را روانه مجلس کردند.به گفته ی دکتر محسنی شرایط حاکم بر خلاف گذشته ، نشأت گرفته از همدلی و همسویی است و در حال حاضر هیچ اختلافی میان مدیران مسئولان دستگاه های اجرایی ، روحانیت و امام جمعه وجودنداردو فضا سرشار از خدمت و حرکت و پویایی است و باید از این فرصت حداکثراستفاده را برد.”(نشریه همدلی،۵آبان ۹۰)


نظرت را بنویس
comments

طبق ماده 5 آیین نامه اجرایی تبصره یک از ماده 12 قانون نظام صنفی،خرید و فروش پروانه کسب ممنوع می باشد. این در حالی است که پروانه کسب نانوایی در سبزوار بین 40 تا 80 میلیون تومان به فروش می رسد. این قیمت صرفا به دلیل انحصاری است که توسط اتحادیه نانوایان شهرستان ایجاد شده و اجازه فعالیت و رقابت آزاد را از سایرین گرفته اند. و در حالی که بیش از 60 نفر متقاضی واجد الشرایط احداث نانوایی وجود دارد و 20 نفر نیز درخواست خود را از طریق ریاست محترم جمهور در سفر به شهرستان ارایه داده اند.اتحادیه از صدور جواز جدید خودداری نموده و نانوایان متخلف یقین دارند که هر نوع نانی پخت نمایند هم متقاضی دارد و هم جواز ایشان باطل نمی شود در حال حاضر رییس اتحادیه نانوایان رییس مجمع امور صنفی نیز شده است و اداره بازرگانی سابق (اداره صنعت ،معدن و تجارت فعلی) نیز در مقابل این قانون شکنی سکوت کرده است.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما