در سایه بی توجهی مسئولین به برترین برند ملی شهرستان

دکتر محبی: قولی برای حضور تیم در مسابقات امسال نخواهم داد.

الهام شبانی مقدم / مجله اینترنتی اسرارنامه

تیم هندبال سبزوار سال ۹۷ بعد از فراز و فرود های فراوان موفق به حضور در لیگ برتر شد‌ و بازیکنان تیم با وجود کم و کاستی های زیاد همت کرده و برای شهرستان سبزوار با قراردادهای سفید بازی کردند. تیم هندبال پس از یک سال غیبت، در لیگ برتر حضور یافت اما تیمی که عملا در بسیاری از دوره­های قبل صدرنشین لیگ برتر بود نتوانست رتبه خوبی  را در جدول مسابقات کسب کند، اما این حضور برای همه بویژه سبزواری ها که علاقه ویژه ای به هندبال دارند، ارزشمند بود.

طبق وعده مسئولان سبزوار در سال ۹۸ قرار بود حمایت های بیشتری از هندبال در لیگ برتر انجام شود با این حال با پشتوانه قول های داده شده تیم مجدد بسته شد و هندبال سبزوار با وجود مشکلات مالی باز هم برای مسابقات در لیگ برتر حاضر شد. انتخابات مجلس و رد صلاحیت نماینده سبزوار سبب شد وی عملا خلف وعده کرد و از پشتیبانی هندبال سبزوار کناره گیری ورزد و از حمایت های خود از تیم دست کشید. این اتفاق سبب شد تا تیم در شرایط مالی بسیار بد قرار گیرد. ادامه این جریان برای تیم سبزوار میسر نبود به همین دلیل هندبال ناامید از کمک مسئولین بی توجه به شاخص ترین برند ملی شهرستان، با اشتهاد سازه مشهد قرارداد بست بدین ترتیب هندبال در مظلومیت از سبزوار رخت بربست و به مشهد رفت. مسئولان سبزوار از این اتفاق  کک شان هم نگزید چون هندبال اصلا دغدغه آنها نبود و در ظاهر  فقط دست بیعت داده بودند و صرفا برای از سر باز کردن  این مطالبه عمومی مردم قول هایی را داده بودند تا مثلا نشان دهند که به فکر هندبال سبزوار  این برند کشوری هستند. مسئولان سبزوار با این حرکت خود در بدترین شرایط هندبال را  که با تکیه بر بازیکنان بومی شکل گرفته بود به حال خود رها کردند بطوریکه مشکلات مالی تیم سبب شد تا بازیکنان فقط ۲۰ درصد مطالبات خود را بگیرند .

اشتهاد سازه مشهد نیز بعد از چهار بازی آخر در لیگ سال گذشته و نیمه تمام ماندن مسابقات بخاطر ویروس کرونا، اعلام کرد که دیگر  قصد تیم داری حتی برای مشهد را ندارد و عملا قرارداد خود با هندبال سبزوار را لغو کرد و این باعث شد تا هندبال بدون حامی همچنان دوران سخت خود را بگذراند.

اینک چند روز تا شروع لیگ برتر هندبال فرصت باقی مانده است. تیم سبزوار هنوز تعیین تکلیف نشده است. آیا می تواند در مسابقات لیگ برتر شرکت کند یا نه؟ اگر سبزوار در لیگ حضور نیابد امسال دیار سربداران  بزرگترین غایب در لیگ برتر خواهد بود.

برای اطلاع از این موضوع گزارشگر اسرار نامه گفتگویی کوتاه با بهروز محبی فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی داشت که به شرح زیر است.

برای حضور تیم هندبال در لیگ برتر امسال قولی نمی دهم

نماینده مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور تیم هندبال سبزوار در لیگ برتر امسال قولی نمی دهم.

 بهروز محبی اظهار کرد: در راستای حمایت و حضور تیم هندبال سبزوار در لیگ برتر هنوز موضوع خاصی که مورد بحث باشد، مطرح نشده است، اما با همۀ وجود بحث هندبال را ویژه پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: پروندۀ درخشان هندبال سبزوار در  سه دهه گذشته سبب شده تا این رشته به یک برند در سطح کشور تبدیل شود اما در چهار سال اخیر مشکلاتی برای اسپانسر این تیم رخ داد که سبب شد تا تیم هندبال سبزوار با چالش های جدی مواجه شود.

 

محبی افزود: برای پایدارسازی عقبۀ مالی هندبال باید پیگیری هایی انجام شود، منتهی هنوز  این پیگیری ها به نتیجۀ مثبت نرسیده است به همین دلیل قولی برای حضور تیم در مسابقات امسال نخواهم داد.

نماینده مردم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: در گذشته کمک هایی از جاهای مختلف برای حضور تیم در مسابقات لیگ صورت گرفته شده اما متاسفانه این حمایت ها ثبات نداشته است، بنابراین جلساتی را بنده و آقای عنابستانی با مدیر کل ورزش و جوانان استان داشتیم و قرار شد به سمتی حرکت کنیم تا برنامه ریزی دقیقی برای هندبال سبزوار صورت گیرد.

محبی از چگونگی ثبات تیم گفت: شرایطی فراهم خواهد شد که  یک مجموعه ای به عنوان گردانندگان تیم هندبال سبزوار تشکیل گردد تا در بحث درآمدهایشان به ثبات برسد.

وی افزود: بگونه ای این ردیف تعریف خواهد شد تا در آینده دچار انحراف نشویم و به نوعی در یک برنامه کوتاه مدت کمک هایی جذب می شود  و در برنامه دراز مدت مجموعه را مستقل خواهیم کرد که خود هندبال را اداره کند.

شبانی مقدم: صحبت های نماینده مردم سبزوار در مجلس آب پاکی را روی دست علاقمندان به هندبال ریخت چرا که تا لیگ و فرصت ثبت نام چند روز دیگر بیشتر باقی نمانده و شنیده شده است اکثر بازیکنان تیم سبزوار با تیم های دیگر قرارداد بسته اند چرا که آنان ماه هاست که فهمیده اند هندبال سبزوار متولی ندارد و کسی دلش به این رشته پرطرفدار در خطه سربداران نیست .

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما