سهم ناچیز تعاون سبزوار از بانک توسعه و تعاون

مدیر عامل بانک توسعه و تعاون: هدف بانک توسعه‌ای به هیچ وجه سودآوری نیست

وضعیت تسهیلات بانک توسعه و تعاون در شهرستان سبزوار، سبب شد سمت و سوی اکثر گلایه‌های تعاونگران از این بانک باشد.

مهدیان مدیرعامل بانک توسعه و تعاون که مورد بیشترین پرسش‌ها و گلایه‌ها واقع شده بود گفت: هدف بانک توسعه‌ای به هیچ وجه سودآوری نیست بلکه کافی‌است به نقطه سربه سر برسد. اگر رضایت‌نسبی بخش(تعاون) را بتواند فراهم کند حتما موفق عمل کرده در غیراین‌صورت منابع دولتی و بیت المال را هدر داده است. بنابراین ما به‌هیچ وجه هدف‌مان سود نیست. هدف فقط توسعۀ تعاون است. قریب به اتفاق (آنچه تعاونگران مطرح کردند) درست بود که انشاءالله پیگیری می‌کنیم.

آنچه مورد تاسف تعاونگران بود نسبت سهم اعطای تسهیلات به تعاونگران سبزوار و دیگر شهرهای خراسان رضوی بود مدیرعامل بانک و توسعه و تعاون کشور با پذیرش کاستی پیان کرد:  سال 1400 مجموع تسهیلات پرداختی ما در استان خراسان رضوی 1450 میلیارد تومان بوده است البته تا امروز. اتفاقا این نکته را هم بگویم سهم شهرستان سبزوار خیلی ناچیز بوده است فقط 39 میلیارد تومان. بنابر این دو دلیل هم بیشتر نمی‌تواند داشته باشد یکی اشکالی که می‌تواند در بانک وجود داشته باشد دوم احیاناً (مربوط به)  فعالان تعاونی‌های شهرستان سبزوار بوده که نتوانستند از این منابع سهم بیشتری را (دریافت کنند).

در این بین نمایندۀ سبزوار گفت: نتوانستند از چم وخم بانک فرار کنند.

هر چند جناب مدیر عامل باز توپ را به میدان تعاونگران سبزوار انداخت: ولی سایر شهرستان‌ها توانستند (تسهیلات را بگیرند). از آقای بیدختی خواستم که حتما این مسئله را ظرف دو سه روز آسیب شناسی کنند که بانک است یا احیانا (مربوط به) بعضی از مشتریان ممکنه باشد  و در این یک ماه باقی مانده فرصت داریم بخشی را حداقل انشاءالله جبران بکنیم.

 مدیر عامل بانک ادامه داد: نسبت مصارف منابع ما در استان بدنیست بدانید 118درصد است و مهمترین شاخص بررسی عملکرد بانک همین نسبت است حالا برخی بانک‌های خصوصی ممکن است این نسبت بیست باشد سی، چهل باشد یعنی منابع آنجا را جمع آوری می‌کنند و ممکنه آن را در جای دیگر پرداخت کنند اما حداقل (برای) بانک توسعه و عمران در استان خراسان رضوی این نسبت 118 درصد است. نُرم استاندارد هم 85 درصد است البته نسبت شهرستان سبزوار هم 130 درصد است منتها 85 در صد بخش تعاون بوده است.  در سرجمع رفم کمی است همکاران بررسی می‌کنند و اگر اشکال در بانک باشد وظیفۀ ماست که سعی بکنیم انشاءالله رضایت‌مندی بیشتری را ایجاد بکنیم.

نظرداشت: پس از نشست فوق، جلسه‌ای با حضور آقای مسکنی معاون وزیر  و مدیر کل و مدیر شعب بانک برگزار می‌شود که جمع درخواست‌های تعاونگران سبزوار جهت دریافت تسهیلات به هزار میلیارد تومان می‌رسد! گویا قرار شده برای بررسی میدانی، مجدد به شهرستان سبزوار مراجعت شود.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما