جوانان سبزوار امیدی به سبزوار دارند

مهندس مسکنی معاون تعاون وزیر: واقعا گریه دارد در سبزوار هفتاد تعاونی شتر مرغ وجود داشت امروز شش هفت تا مانده‌اند

گزارش سوم و آخرین قسمت از حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه و تعاون به پاسخ مهندس مهدی مسکنی معاون تعاون وزیر به پرسش‌های تعاونگران اختصاص دارد.

وی که پس از پرسش‌های تعاون‌گران سخن می‌گفت ضمن قبول اینکه بعد از این جلسه این نکات را پس از جمع‌بندی، صورت‌جلسه کرده و جواب می‌دهند. مطلع سخن خود را با شعر«سبزوار ما همان بیهق بود حرف مردانش همیشه حق بود...منکه هستم اهل شهر سبزوار می‌کنم بر مردمانش افتخار» شروع کرد و ادامه داد:

مقام معظم رهبری سهم تعاون را در حوزۀ تولید ناخالص ملی 25 درصد تعیین کردند (در حالیکه که پس از چندین سال) امروز 4 درصد است. هر چیزی که نسخه نجات بخش جمهوری اسلامی (مانند تعاون) بوده گوشه رینگ بردند وی با اشاره به نهضت سربداران که در حقیقت اولین تعاون در شیعه، برای تشکیل حکومت بوده است از بازدید میدانی خود در سبزوار با آن قدمت و جایگاه با ناراحتی یاد کردند که: واقعا گریه دارد صبح رفتیم نزد تعاونگر آقای میردشتی که می‌گفت 70 تعاونی شتر مرغ داشتیم امروز ما شش تا هفت تا مانده‌اند یعنی هفتاد نفر رفته...؛ (به من)گفتند نرخ بیکاری سبزوار 10.7 درصد است من گفتم نرخ مهاجرت چقدر است؟ شاخص خوبی نیست! جوانان سبزوار امیدی به سبزوار دارند؟ جایی که 13 درصد مرغ کشور را تولید می‌کند جایی که قطب است می‌گویند هزار تا کارگاه دارد در حوزۀ چوب 1400کارگاه دارند چجوری یک جا رو بی خاصیت کنیم!!!

سخنان معاون سبزواری وزیر همان گلایه‌های تعاونگران بود اما پاسخ وی درخور توجه خواهد بود که باید مجدد از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتایج سفر تا پایان سال پرسید.

برخی حواشی جالب این نشست:

  • یکی از مطایبه‌های تعاونگران حاضر این بود که گفت کودک بودیم و آیه شریفۀ مربوط به تعاون را نمی‌دانستیم و تعاونی علی اکبر تقوی می‌خوانیم وضع‌مان بهتر و امکانات بیشتری داشتم ولی حالا که آیه می‌دانیم و درست می‌خوانیم مشکلات‌مان بسیار زیاد است!
  • دوست بزرگواری به بنده فرمودند  تسهیلاتی که از طرف بانک هادر اختیار مردم کسبه وصنعتگران ....قرار می گیرد نام ش دام است نه وام وبنده به لحاظ جوانی وکم تجربه گی نمی توانستم این جمله حکیمانه را قبول نمایم حالا بعداز ۲۵ سال تجربه به روان  آن انسان شریف درود می فرستم
  • وقتی یک مسئول به شهرستانی سفر میکنه خیلی ها یک درخواست وام بدون بررسی کارشناسی و طرح توجیهی و بعنوان تیری در تاریکی -میدهند در حالیکه کمترین شرایط را هم ندارند

نظرداشت: به جرات می‌توان گفت یکی از نشست‌هایی که تخصصی بود و بجای سخنان یکطرفۀ مسئولین، وقت کافی به جامعه هدف داده شد همین نشست بود. این فتح‌باب خوب که با همراهی مسئولین مدعو و همراهی نمایندگان شکل گرفت -ای کاش فرماندار تازه نفس هم رعایت می‌کرد- و امیدواریم در همین حد باقی نماند و برون‌داد هم داشته باشد اتفاق مناسبی است تا مردم بتوانند به طرح دیدگاه‌های خود بپردازند.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما