تکنیک هفتم

پیش از این در مقاله ای با عنوان 6 روش ساده ، برای داشتن زندگی شاد ، سالم و طبیعی برای شما مخاطبان گرامی مجله ی اینترنتی اسرارنامه سبزوار از تجربیات شخصی خود در زندگی روزانه گفته بودم ، تجربیاتی که رعایت آنها برای شخص بنده منجر به افزایش احساس آرامش و خوشبختی درونی شده است. البته ادعا نمی کنم که هم اکنون  در بهترین وضع ممکن به سر می برم ، اما به شدت معتقدم که به کار بردن  این روش ها تا کنون به من کمک کرده است که سطح سلامتی و شادیم در زندگی شخصی و نیز در ارتباط با دیگران حداقل نسبت به قبل بسیار افزایش پیدا کند.
در مقاله ی قبلی به شش تکنیک اشاره کرده بودم از این قرار :
آب و دانه ، هم صحبتی ، گام به گام ، آب خنک ، گلدان وخواب کافی.
اما کمی بعد دریافتم که روش های داشتن زندگی شاد ، سالم و طبیعی قطعاً خیلی بیشتر از چند مورد محدودی است که ابتدا گمان کرده بودم. زیرا این از لطف خدای بزرگ است که همیشه راه های آسانی برای بندگانش قرار دهد تا با کمترین هزینه در زندگی احساس خوشبختی کنند. و هرگاه چیزی به لطف خدا برگردد ، قطعاً کم نخواهد بود.
البته ممکن است غفلت ما آدمیان منجر به این شود که گاهی به کلی همه ی روش های ساده ی شاد بودن را از یاد ببریم . اما این به معنی کم بودن یا بی معنی بودن تمام این روش ها نیست.
اینک با شما از جدیدترین روش می گویم :
هدیه : هدیه بدهید.هرچند ساده . با دلیل و مناسبت یا بی دلیل و مناسبت . هر دوشکل این کار خوشحال کننده خواهد بود. نه فقط برای کسی که هدیه می گیرد . حتی برای خود شما که هدیه می دهید. سعی کنید این کاررا زیاد انجام دهید. البته خواهش می کنم سریع آن چرتکه را برندارید و هزار جورحساب کتاب کنید که مثلاً : با این همه گرانی چگونه زیاد هدیه بدهیم ؟ این باعث ورشکستگیمان می شود .
نه هرگزقرار نیست وررشکسته شوید.چون وقتی می گویم هدیه بدهیدمنظورم حتماً هدیه های گران قیمت آنچنانی نیست. قصد شعاردادن ندارم اما می خواهم بگویم واقعاً خودمحبت کردن و به فکر دیگران بودن ، آنهم در زمانه ای که اغلب افراد به نوعی دچار کمبود محبت هستند، دریافت کردن یک هدیه ی بی منت و بی چشم داشت حتی اگربسیار ساده باشد، می تواند بسیار خوشحال کننده باشد. و وقتی دوستانتان خوشحال باشند ، قطعاً خود شما نیز شاد ، خواهید شد.
این تنها به اینجا ختم نخواهد شد .اگر این کار را شروع کرده و  خالصانه ادامه دهید مطمئن باشید ، به زودی امواجش به شما باز خواهد گشت .
شما می توانید از این تکنیک همین فردا صبح استفاده کنید . به طوری که وقتی به محل کارتان رسیدید با هدیه دادن یک روان نویس ارزان قیمت یا یک بسته دستمال کاغذی جیبی ، یا هدیه های ساده ی دیگری از این دست به همکارصمیمی و هم اتاقیتان ، عادت همیشگی او را مبنی بر خشک و رسمی بودن در محیط کار به هم بزنید. 
شما این کار را بکنید سپس خواهید دید در طول روز تأثیرات مثبت اینکار خود را چگونه دررفتار همکارتان و حتی در رفتار خودتان نشان خواهدداد.
چنان که می بینید این تکنیک بسیار ساده وعملی است و همانطورکه  گفته شد شما همین فردا صبح هم می توانید انجامش دهید.
اما اجرای موفقیت آمیز آن به هنر ومهارت شما بستگی دارد . یعنی اینکه یک هدیه ی ساده را چگونه و با چه کلماتی به دوست و همکارتان بدهید تا در پس این کارکم خرج محبت شما بیشتر از ساده و ارزان بودن هدیه به چشم بیاید ، دیگر مهارت شما وابسته است. اگر مهارت های ارتباطی را خوب آموخته باشید و همچنین قبلاً حسن نیتتان را به کسی که می خواهید به او یک هدیه ی ساده بدهید نشان داده باشید، شک نکنید که با این کار بسیار ساده می تواند یکی از نزدیکانتان را بسیار خوشحال کنید و ازآنجایی که انسان ها می تواننداز یکدیگر تأثیر متقابل بپذیرند شادی دوستانتان قطعاً روی شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.
هرچند در طول این متن بیشتر مثال های کاری زده شد اما این تکنیک به راحتی در روابط خانوادگی نیز قابل استفاده است.
مخاطبان گرامی مجله ی اینترنتی اسرارنامه چنانچه در زمینه ی  هریک تکنیک های ذکر شده در این مقاله و مقاله ی قبلی برای داشتن زندگی شاد ، سالم و طبیعی نقدو نظری دارید یا شما نیز دراین زمینه تکنیک های دیگری به ذهنتان می رسد که ما تا کنون بدان اشاره نکرده ایم ، در قسمت نظرات همین پست به ما یادآوری کنید . مطمئن باشید از نظر سبز شما استقبال خواهیم کرد.
واقعاً فکر می کنید ممکن است چند تکنیک ساده ی دیگر وجود داشته باشد؟
با سپاس
نویسنده : امید برومندی
 
 
 

نظرت را بنویس
comments

نغمه

سلام آره موافقم من خودم عاشق هدیه دادنم، بیشتر از کسی که هدیه رو میگیره من خوشحال میشم! سعی میکنم به زودی باز هم این کار رو بکنم... اما به نظر من هدیه بدون مناسبت خیلی بهتره از هر جهت...آخه اگه مناسبت داشته باشه طرف یه جورایی انتظارشو داره حالا شاید از شما انتظار نداشته باشه ولی در کل انتظار داره. و برق شوقی که تو چشماش میبینی وقتی بدون مناسبت بهش هدیه میدی کلی بهت انرژی میده و قابل مقایسه با وقتی که تو مناسبت خاصی این کارو میکنی نیست... واقعاً تکنیک خوبیه من تا حالا فکر میکردم برای من اینطوره ولی حالا فهمیدم میتونه برای خیلی ها این حالت به وجود بیاد اما اکثراً فکر میکنن با هدیه گرفتن خوشحال میشن و گاهی میشه که میگن چرا هیچکس به من هدیه نمیده... اما توجه ندارن که بهتره خودشون دست به کار بشن و فقط یک بار هم که شده امتحان کنن و ببینن که چقدر لذت بخشه... این روش رو هرچه سریع تر امتحان کنید دوستان! در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست! متشکرم آقای برومندی و موفق باشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما